ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک‌های استانی موظف به پرداخت وامهای فرزندآوری و ازدواج هستند چرا که این تسهیلات حق متقاضیان است و باید پرداخت آنها در اولویت قرار گیرد.

جواد کرمی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان غربی افزود: وامهای تکلیفی از جمله وام مسکن، فرزندآوری و ازدواج به عنوان حق افراد باید به متقاضیان، آن هم به موقع پرداخت شود و از ایجاد تنش های اجتماعی در این بخش باید خودداری شود.

وی با بیان اینکه مردم به خاطر احساس نیاز، در صدد دریافت تسهیلات هستند، اضافه کرد: لازم است مطالبه گری از بانک ها در این زمینه وجود داشته باشد چرا که هیچ واحدی تولیدی یا صنعتی و همچنین شهروندان بدون نیاز اقدام به تقاضا برای تسهیلات نمی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات ملاک اجرای قانون بوده و فراتر از آن انتظاری از مجموعه بانکی نداریم/

کرمی تاکید کرد: آسیب شناسی در زمینه علل کمبود منابع بانکی در آذربایجان غربی بسیار ضروری است چرا که باید رضایت شهروندان در این زمینه جلب شود.

وی با بابیان اینکه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در استان مطلوب است، اظهار کرد: اگر در حوزه سرمایه گذاری پرداختی نداشته باشیم، در سالهای آینده آذربایجان غربی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خبرگان بانکی باید علت محدودیت منابع را ارائه دهند، گفت: نیازمند اجرای قانون در این زمینه هستیم چرا که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از مصوبات که مربوط به بانکها بوده، محقق نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از بانک توسعه تعاون در زمینه اعطای تسهیلات اظهار کرد: در مراجعه به واحد های تولیدی این بانک عملکرد مثبتی داشته است.