بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ ردیف استخدامی برای تکمیل ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش این استان در سه سال اخیر جذب شدند.

ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با جذب این تعداد، بخش زیادی از کمبودهای نیروهای انسانی آموزش و پرورش استان پوشش داده شد.

وی افزود: هر چند که پیک بازنشستگی همکاران فرهنگی در چهار سال گذشته زیاد بود ولی سازماندهی نیروی انسانی در استان به خوبی انجام شد.

بهره برداری ۵۰۰ کلاس درس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: پنج استخر شنا از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری در ۳۰ ماه گذشته آماده بهره برداری برای دانش آموزان شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس برای دانش آموزان آماده افتتاح و بهره برداری شد و اکنون حدود ۷۵ طرح با ۳۷۰ کلاس درس استان در دست ساخت است.

اکبری تاکید کرد: ۱۳ طرح با ۱۲۰ کلاس درس در مسکن ملی با کمک شورای برنامه ریزی استان در دستور کار است.

کمک ۸۰ میلیارد ریالی در شور عاطفه ها

وی با اشاره به برگزاری مراسم شور عاطفه ها در مدارس استان خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که فرهنگ انفاق، ایثار و نوعدوستی و کمک به همنوع را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم، دانش آموزان، معلمان و اولیا در این مسیر همیشه پیشگام بوده و هستند.

اکبری افزود: قریب به ۸۰ میلیارد ریال کمک توسط شور عاطفه ها سال گذشته جمع شد و برای تامین نیازمندی ها از جمله پوشاک، لوازم التحریر بین دانش آموزان استان توزیع شد.

وی عنوان کرد: امید می رود امسال با نگاه مهربانانه همه اولیا، دستگاه ها، اصناف و صنایع کمک های خوبی جمع آوری شود،هر چه ما بتوانیم این حوزه را قوی کنیم بسترساز ایران قوی خواهد بود.

بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی تحصیل می کنند.