همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان نسبت به سرعت وزش باد شدید همراه با گرد و غبار طی ساعات میانی روز چهارشنبه در استان هشدار داد.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ساعاتی از روز چهارشنبه وزش باد شدید همراه با غبار در منطقه و استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و غبار صبح تا شب روز چهارشنبه آسمان استان در مناطق همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، کرفس درگزین، رزن، فامنین، قهاوند، کبودرآهنگ (گل‌تپه)، ملایر و نهاوند را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: احتمال خسارت به سازه‌های غیرمستحکم و بنرهای تبلیغاتی در اثر وزش شدید، کاهش کیفیت هوا در اثر خیزش گرد و خاک وجود دارد.

باقری‌شکیب هشدار داد: با توجه به وزش باد شدید نسبت به استحکام سازه‌های غیرمستحکم، بنرهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و سایر موارد باید اقدام لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مردم از پارک خودرو در زیر درختان خشکیده و کهنسال و قرارگیری در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره اجتناب کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: لازم است مردم با توجه به کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط در اثر خیزش گرد و خاک، از تردد غیر ضرور در فضای باز اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا؛ آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.