تهران - ایرنا - نیروی حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) به رژیم اسرائیل هشدار داد که حمله زمینی به لبنان هزینه سنگینی برای این رژیم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبر قاهره، نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل، دیروز یونیفل را از قصد خود برای انجام حمله زمینی محدود به لبنان مطلع کرده اما به رغم این اقدام خطرناک، نیروهای حافظ صلح، مواضع خود را ترک نمی کنند.

نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان افزود: یونیفل بصورت منظم در حال کار تغییر وضعیت و فعالیت‌های خود است و برنامه‌های اضطراری آماده کرده ایم تا در صورت لزوم، فعال شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سلامت و امنیت نیروهای حافظ صلح از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به همه طرف ها تذکر می دهیم که در این خصوص به تعهدات خود پایبند باشند.

یونیفل هشدار داد که هر گونه عبور از لبنان به منزله نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است لذا از همه طرف‌ها می‌خواهیم از چنین اقداماتی که منجر به خشونت و خونریزی بیشتر می‌شود، عقب‌نشینی کنند.

این نیروی حافظ صلح سازمان ملل با تاکید بر اینکه ادامه روند فعلی هزینه بسیار بالایی در پی دارد، بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان، هدف قرار ندادن زیرساخت های غیرنظامی و احترام به قوانین بین المللی تاکید کرد.

یونیفل از طرفین خواست که به قطعنامه های شورای امنیت و قطعنامه ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) به عنوان تنها راه حل عملی برای بازگرداندن ثبات به این منطقه پایبند باشند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که ارتش این رژیم از نیروهای یونیفل خواسته است تا همه پایگاه‌های خود در مرز لبنان را تخلیه کنند.

این شبکه، درخواست ارتش رژیم صهیونیستی را در راستای فراهم کردن مقدمات حمله زمینی به خاک لبنان ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که براساس ارزیابی‌های میدانی، شهرک‌های «المطله»، «مسگاف عام» و «کفار گلعادی» منطقه ممنوعه نظامی اعلام می‌شود.

روزنامه «معاریو» نیز اعلام کرده بود که اعلام این شهرک‌ها به عنوان منطقه بسته نظامی می‌تواند مقدمه آغاز حمله زمینی به لبنان باشد.

پیشتر پایگاه «آکسیوس» به نقل از منابع رژیم صهیونیستی نوشته بود که ارتش این رژیم برای حمله به روستاهای لبنانی نزدیک به مرز آماده می‌شود.