تهران-ایرنا- ترکیه امروز (سه‌شنبه) حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان را به عنوان «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی» محکوم و آن را «اقدامی غیرقانونی برای اشغالگری» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تهاجم زمینی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان را محکوم و اعلام کرد که «این حمله باید فورا متوقف شود».

در این بیانیه آمده است که این حمله رژیم صهیونیستی، امنیت و ثبات کشورهای داخل و خارج از منطقه را به خطر می اندازد.

در حالی که رسانه‌های صهیونیستی اخیرا مدعی حمله محدود زمینی رژیم اشغالگر اسرائیل به خاک لبنان شده بودند، وزارت امور خارجه ترکیه هشدار داد که در نتیجه این تلاش خطرناک برای اشغال لبنان، به احتمال زیاد موج جدیدی از مهاجرت پدیدار خواهد شد.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود تاکید کرد: نباید فراموش کرد که این تحولات، کشورهایی که از اسرائیل حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وزارت امور خارجه ترکیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا قوانین بین‌المللی را رعایت و اقدامات لازم را در برابر این تهاجم رژیم اسرائیل اتخاذ کند.

در این بیانیه تاکید شده است که هر جنایتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، «ضربه‌ای به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است».

وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اینکه گام اولیه برای بازگرداندن آرامش به منطقه، «برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه» است، خاطرنشان کرد که برقراری صلح در نوار غزه، مسئولیت همه بشریت است.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر در بیانیه‌ای مدعی آغاز حمله زمینی به خاک لبنان شد و اعلام کرد که این عملیات برضد مواضع حزب الله و در نزدیک مرز انجام می‌شود، حزب الله به تازگی با تاکید بر دروغ بودن تجاوز زمینی رژیم اسرائیل به خاک لبنان، اعلام کرد که پایگاه اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ و مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» را هدف قرار داده است.