قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۲۷ تن مرغ منجمد قاچاق پیش از خروج از کشور در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین کشف و توقیف شد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در گفت وگویی اظهار داشت: ماموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی در مرز پرویزخان به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه پس از توقیف خودرو، راننده آن با نشان دادن بارنامه مدعی بود حامل بار سیب زمینی است، ادامه داد: ماموران از این توضیحات قانع نشده و نسبت به انجام بازرسی های لازم اقدام کردند.

حاجیان اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام گرفته از کامیون مورد نظر، ۲۷ تن مرغ منجمد که در پوشش بار سیب زمینی قرار بود به خارج از کشور قاچاق شود، کشف گردید.

وی گفت: ارزش محموله قاچاق کشف شده ۲۵ میلیارد ریال است که در این خصوص راننده دستگیر و تلاش برای شناسایی دیگر عوامل مربوط به این محموله قاچاق ادامه دارد.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق و افراد قاچاقچی را از مهم‌ترین برنامه های پلیس کرمانشاه در نیمه دوم سال جاری برشمرد.

به گزارش ایرنا، با توجه به ممنوعیت خروج برخی اقلام از کشور و یا بالا بودن عوارض گمرکی خروج برخی کالاها با هدف تنظیم بازار داخلی، از این روی بعضی افراد اقلام صادراتی خود را تحت عنوان سایر کالاها ثبت می‌کنند و مطابق قانون در صورت کوچکترین مغایرت اظهارنامه با محموله، تمام آن کالا قاچاق محسوب می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد آن، مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

بیش از ۵۴ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین صورت می‌گیرد.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین‌المللی خاورمیانه است.