بغداد – ایرنا – محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره تحولات منطقه گفت و گو و بر ضرورت لزوم آتش بس فوری و فراگیر در آن تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، دیوان پادشاهی اردن روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عبدالله دوم در گفت و گو با نخست وزیر عراق بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس فراگیر در منطقه و جلوگیری از بحرانی شدن آن که ممکن است منجر به جنگ نامحدود شود، تاکید کرد.

براساس این بیانیه، دو طرف بر لزوم توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان تاکید کردند.

این گزارش می افزاید که پادشاه اردن با اشاره به تحولات منطقه، اهمیت افزایش کمک‌های بشردوستانه به اهالی غزه و تضمین رساندن آن با همه روش‌های ممکن را بیان کرد .

پادشاه اردن همچنین به خطر حملات افراطی اسرائیل به فلسطینیان در کرانه باختری و تعرضات به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشاره کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق نیز، دو طرف در این گفت وگو ضمن بررسی اوضاع کلی منطقه و پیامدهای تداوم حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و کشتار جمعی در غزه بر لزوم توقف گسترش تحرکات در سطح بین المللی خواستار مداخله سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ برای توقف حملات و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تاکید کردند.