زاهدان - ایرنا - تیپ جهادی مستضعفین با محکومیت جنایت ترور در شهر بنت نیکشهر که منجر به شهادت چهار نفر از جمله مسوول تیپ جهادی مستضعفین در این استان شد اعلام کرد: آثار خدمات شهید کدخدایی در همه نقاط سیستان و بلوچستان مشهود است.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه تیپ جهادی مستضعفین که نسخه‌ای از آن روز سه شنبه به ایرنا نمابر شده آمده است: پرویز کدخدایی فرمانده تیپ جهادی مستضعفین شاخه سیستان و بلوچستان در حین خدمت رسانی به محرومان در اقدام تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این اطلاعیه می افزاید: این اقدام تروریستی بار دیگر دشمنان ددمنش و متوحش چهره‌ غیرانسانی خود را با به شهادت رساندن افراد غیور، مجاهد و سنگربان بی سنگر عرصه خدمت به منصه ظهور جهانیان گذاشت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: پرویز کدخدایی فرمانده جهادی بود که پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه، پاداش شهادت را دریافت کرد و با افتخار و سربلندی به خیل یاران و مجاهدان شهیدش پیوست.

در این اطلاعیه تاکید شده است: دشمنان بدانند که خون شهدا همواره، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های خادمان این ملت و انسجام گروه‌ها و اقشار مختلف خواهد بود و من بعد فعالیت تیپ جهادی مستضعفین با رنگ و بوی ایثار، پیوسته تر و قدرتمندتر از قبل ادامه خواهد یافت.

برگزاری اردوهای مشترک شیعه و سنی یکی از اقدامات ماندگار شهید کدخدایی بود

مسوول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز گفت: شهید کدخدایی در فعالیت‌های جهادی و موضوعات مرتبط با وحدت محور بود و برگزاری اردوهای مشترک شیعه و سنی یکی از اقدامات ماندگار وی است.

ودود حیدری تصریح کرد: بدون تردید عناصری از این جنس که دست‌پرورده مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند، چراغ راه روشن بچه‌های جهادی و جهادگران در سطح کشور خواهند بود؛ چراغی که نورش از نگاه مکتبی و انقلابی ما سرچشمه گرفته‌است.

وی افزود: این شهید تا روز آخر دغدغه خدمت به محرومین را داشت تا جایی که امروز و هنگام شهادتش نیز در یک در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و در مراسم در جشن عاطفه‌ها به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، در حادثه تیراندازی، تروریست‌ها در مقابل مدرسه‌ای در نیکشهر که جشن عاطفه‌ها در آن برگزار شده بود،مجیب بلوچی، یوسف شیرانی، جواد ساداتی و پرویز کدخدایی به شهادت رسیدند.

این حادثه تروریستی ساعاتی قبل بر اثر تیراندازی از سوی سرنشینان یک خودروی پژو به‌ سمت افرادی که در جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنی شیخان بنت شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان شرکت کرده بودند، رخ داد.

پرویز کدخدایی فرمانده بسیج بخش بنت شهرستان نیکشهر، یوسف شیرانی کارمند آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر بنت، سیدجواد ساداتی سرباز وظیفه و مجیب بلوچی شهروند نیکشهری در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

بخش بنت با بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ روستا و پارچه آبادی و سه دهستان دستکردف توتان و مهمدان در ۸۰ کیلومتری غرب نیکشهر واقع شده است.

در حادثه حمله به خودروهای هنگ مرزی جکیگور نیز ۲ مرزبان شهید شدند. همچنین در حادثه تیراندازی به سمت ماموران در محور جکیگور راسک ٢ نفر مجروح شدند.