تهران – ایرنا – دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد درخواست رسمی دولت عراق برای برگزاری نشست فوق‌العاده اعضای این اتحادیه برای بررسی وضعیت آوارگان و راههای کمک به کشور لبنان را دریافت کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه مصری الشروق، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این باره اعلام کرد: دبیرخانه اتحادیه عرب، درخواست عراق را به کلیه کشورهای عضو ابلاغ و درباره یمن به عنوان رئیس دوره‌ای مجلس اتحادیه عرب و همچنین عراق به عنوان ارائه کننده پیشنهاد رایزنی کرده است.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر کابینه پیشبرد امور در لبنان امروز سه شنبه با اشاره به اینکه این کشور یکی از خطرناکترین مراحل تاریخش را پشت سر می گذراند اعلام کرد که به دلیل تجاوز اسرائیل به خاک این کشور، یک میلیون شهروند لبنانی آواره شده اند.

میقاتی در نشست با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و سفرای کشورهای کمک کننده به لبنان تاکید کرد: ما با همکاری نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل برای تأمین نیازهای اساسی آوارگان تلاش می‌کنیم.

نخست وزیر لبنان افزود: از همه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان می‌خواهم از لبنان حمایت و برای تامین کمک‌ها برای شهروندانمان جهت بازگشت به خانه‌هایشان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه صدها شهید و هزاران زخمی و صدها هزار آواره برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل این تجاوز اشغالگران؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش اشغالگر صهیونیستی را موشک باران کرد.

در حالی که رژیم صهیونیستی، لبنان را به حمله زمینی تهدید می‌کند تحلیلگران و کارشناسان این رژیم تاکید دارند که ترور شهید «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله، منجر به پایان تهدید موشکی حزب الله و حملات مقاومت اسلامی لبنان به عمق سرزمین های اشغالی نخواهد شد.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست ضمن هشدار درباره حمله زمینی به لبنان، از تلفات و خسارات سنگینی خبر دادند که ارتش این رژیم در صورت این حمله متحمل خواهد شد.

تحلیلگران صهیونیست در عین حال اذعان کرده‌اند که این حمله تاثیری در توان آتش حزب الله و حملات آن به شمال نخواهد داشت. بلکه مقاومت لبنان، از این فرصت برای به تله انداختن رژیم صهیونیستی و شکار نظامیان و ماشین آلات جنگی آنها حداکثر استفاده را خواهد کرد.