تهران- ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: اگر رژیم اسرائیل بخواهد در پاسخ به عملیات سه شنبه شب جمهوری اسلامی ایران شیطنتی کند و پاسخی بدهد، قطعاً پاسخ بعدی جمهوری اسلامی ایران ویرانگرتر و شدیدتر خواهد بود زیرا این صرفاً بخشی از توانمندی نظامی و موشکی ایران بود.  

اصغر زارعی سه شنبه شب ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در گفت‌ وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص عملیات وعده صادق ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قالب حق دفاع شروع و بر اساس قوانین بین‌المللی صورت گرفت، اظهار داشت: همانطور که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌های خود اعلام کرده است این اقدام صرفاً عملیاتی بود در پاسخ به جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده است.

وی گفت: اگر رژیم اسرائیل بخواهد در پاسخ به عملیات امشب جمهوری اسلامی ایران شیطنتی کند و پاسخی بدهد قطعاً پاسخ بعدی جمهوری اسلامی ایران ویرانگرتر و شدیدتر خواهد بود چرا که این صرفاً بخشی از توانمندی نظامی و موشکی ایران بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: بر اساس آنچه که سپاه اعلام کرده است بیش از ۹۰ درصد از موشک‌های پرتاب شده به اهداف از پیش تعیین شده در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده و رژیم صهیونیستی در شرایط موجود از قدرت پدافندی و آفندی آشفته‌ای برخوردار است، اما در طرف ایران تمامی امکانات پدافندی و آفندی در آمادگی کامل و سطح توانمندی بسیار بالایی قرار دارند و هرگونه شیطنتی را قطعاً با پاسخی محکم‌تر و پشیمان کننده مواجه خواهند کرد.

زارعی تصریح کرد: سیستم پدافندی ما که پیشتر در مصادیق مختلفی توانمندی بالای خود را در نابودی اهدافی که به سمت ایران در حرکت باشد نشان داده، این قابلیت را دارد که اگر موشکی به سمت مرزهای هوایی ایران نزدیک هم شود آن را شناسایی رهگیری و منهدم کند، چنانچه پس از عملیات وعده صادق یک دیدیم که رژیم صهیونیستی چند موشک به سمت مرزهای ایران پرتاب کرد، اما قبل از رسیدن به فضای ایران مورد اصابت سیستم پدافندی ما قرار گرفتند و منهدم شدند.

وی افزود: در همین راستا هم اگر آمریکا و یا سایر متحدین رژیم صهیونیستی بخواهند شیطنت‌هایی را انجام دهند تمام پایگاه‌های آنها در منطقه و هرگونه تاسیساتی که در دسترس ما باشد مورد هدف ایران قرار خواهند گرفت. اگر به هر یک از تاسیسات و پایگاه‌های ما آسیبی وارد شود تمام پالایشگاه‌ها، پایگاه‌ها و امکانات آنها در منطقه که در تیررس جمهوری اسلامی ایران هم قرار دارند به عنوان اهدافی از پیش تعیین شده برای ما به حساب می‌آیند.