تهران- ایرنا- نتانیاهو پیش‌بینی نمی‌کرد که سه روز بعد از عملیاتی که آن را «نظم نوین» نامیده بود، موشک‌های بالستیک ایرانی تصویر اصلی نظم جدید منطقه را در آسمان سرزمین‌های اشغالی ترسیم کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، رژیم صهیونیستی در آستانه یک سالگی «طوفان الاقصی» و در پی زخم‌های عمیق و غیرقابل ترمیمی که از عملیات هفتم اکتبر بر پیکره خود دارد، تلاش کرد تا صحنه جنگ را تغییر دهد و به عنوان پیروز از آن خارج شود. این رویا ممکن است موجب شده باشد که تئوری «ضربه بزرگ به مقاومت» با هدف ترور سید حسن نصرالله به اجرا درآید.

«نظم نوین» به عنوان رمز عملیات حمله به مقر حزب‌الله لبنان انتخاب شد تا بلندپروازی‌های رژیم نتانیاهو را به نمایش بگذارد. هرچند نتانیاهو پیش‌بینی نمی‌کرد که سه روز بعد، موشک‌های بالستیک ایرانی تصویر اصلی نظم نوین منطقه را به واقعیت تبدیل کنند.

آغاز تنش‌های جدید؛ پایان خویشتن‌داری ایران

تحولات جدید از صبح دهم مردادماه آغاز شد؛ روزی که مردم با خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران بیدار شدند. این خبر، شوک بزرگی به دنبال داشت؛ چرا که هنیه به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود.

با وجود وعده جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این جنایت، تلاش شد تا با خویشتن‌داری، فرصت بیشتری به مذاکرات آتش‌بس غزه داده شود و زمان تسویه‌حساب با رژیم صهیونیستی به زمانی مناسب موکول گردد. اما رژیم صهیونیستی با برهم زدن قواعد درگیری، بر حجم تنش‌ها افزود.

این تنش‌سازی بی‌قاعده با حمله تروریستی از طریق پیجرها در لبنان آغاز شد که منجر به مجروحیت هزاران نفر، از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، گردید. روز هفتم مهرماه، خبر شهادت دبیرکل حزب‌الله و سردار نیلفروشان، فرمانده مستشاری ایران در لبنان، زنگ پایان مماشات را به صدا درآورد.

چه کسی در پناهگاه است؟

رسانه‌های غربی و صهیونیستی پس از ترور بزرگ در بیروت، به انتشار اخباری جعلی پرداختند و مدعی وجود وضعیت آشفته در قلب مقاومت منطقه، یعنی تهران شدند. نیویورک تایمز از اختلاف مسئولان در مورد پاسخ به رژیم صهیونیستی خبر داد و رویترز نیز مدعی انتقال مسئولان ایرانی به مناطق امن شد.

صهیونیست‌ها که از پیروزی تاکتیکی خود سرمست بودند، تحرکات خود برای ورود زمینی به لبنان را آغاز کردند. در شرایطی که جهان به نظاره یاغی‌گری‌های اسرائیل با پشتوانه آمریکا نشسته بود، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها سه روز بعد از شهادت سیدحسن نصرالله با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی و امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد و نتانیاهو و کابینه جنگی‌اش را به مخفی‌گاه‌های زیرزمینی خود فرستاد.

پاسخ ویران‌کننده در انتظار سومحاسبات اسرائیل

تصاویر مخابره شده در رسانه‌های بین‌المللی و فضای مجازی به وضوح نشان داد که اکثریت این موشک‌ها با تحقیر سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها به مناطق هدف‌گیری شده اصابت کردند. ایران به منظور جلوگیری از اینکه صهیونیست‌ها دچار سوءمحاسبه -Miscasculation- شوند، به صراحت اعلام کرد که در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و وقوع شرارت‌های جدید، پاسخ بعدی و ویران‌کننده‌ای در انتظار خواهد بود و کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها باید حساب خود را از این رژیم جدا کنند.

این تحولات نشان می‌دهد که منطقه در آستانه یک تغییر عمده قرار دارد. افزایش تنش‌ها و واکنش‌های نظامی به وضوح بر روی معادلات قدرت در غرب آسیا تأثیر خواهد گذاشت. در حالی که رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر معادلات به نفع خود است، واکنش‌های قدرتمند ایران و متحدانش می‌تواند به ایجاد یک نظم نوین و بازتعریف مرزهای قدرت منجر شود.