تهران-ایرنا-شرکت برق رژیم صهیونیستی سه شنبه شب تأیید کرد که عملیات موشکی گسترده ایران موجب اختلال در شبکه برق اسرائیل شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در اطلاعیه شرکت برق رژیم صهیونیستی آمده است که شبکه برق در شهرهای «بئر السبع» و شهرک های نزدیک قدس در نتیجه شلیک موشک های ایرانی دچار اختلال شد.

به دنبال پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی به مقصد فلسطین اشغالی لغو شد.

بسیاری از خانواده ساکنان اشغالی نیز از ترس موشک های ایرانی در پناهگاه به سر می برند، این درحالی است که به اعتراف مقامات صهیونیستی ایران تنها مراکز نظامی را هدف حمله موشکی خود قرار داد و به مناطق مسکونی هیچ حمله ای صورت نگرفت.

منابع موثق از مقاومت اسلامی به شبکه المیادین گفته‌اند که پایگاه‌های «حتساریم»، «نتساریم» و «نیواتیم» تعطیل شده است.

این منابع همچنین اعلام کردند که این تعطیلی پس از شلیک موشک‌های ایران به این پایگاه‌ها و برجای گذاشتن خسارت سنگین روی می‌دهد.

این خبر دقایقی پس از گزارش شبکه الجزیره منتشر می شود که در آن منابع فلسطینی اعلام کردند که تعدادی از موشک‌های ایران به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در امتداد محور نتساریم در جنوب غزه اصابت کرده است.

همچنین منابع فلسطینی تصاویر جدیدی از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه هوایی "تل نوف"در نزیکی تل آویو را منتشر کردند.

رسانه های رژیم صهیونیستی برآورد کردند که حدود ۲۰۰ موشک از ایران به اسرائیل شلیک شده است.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی برآورد کرده اند که حدود یکهزار و ۸۰۰ بار نیز آژیر خطر در سراسر سرزمین های اشغالی به صدا درآمده است.

همچنین خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ایران موشک های خود را به سمت پایگاه های نظامی شلیک کرد و غیرنظامیان را هدف قرار نداده است.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه شب در اطلاعیه‌ای از حمله مشروع و براساس قوانین بین المللی خبر داد و اعلام کرد که در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

حمله موشکی ایران موجی از شادی را در میان کشورهای منطقه به دنبال داشته و بسیاری از مردم عراق، سوریه، لبنان، اردن و فلسطین به خیابان ها آمده و خوشحالی خود را بابت این حمله شجاعانه و مشروع به گستاخی های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

در همین راستا، بسیاری از گروه های مقاومت از جمله جنبش جهاد اسلامی، جنبش حماس، مقاومت عراق و انصارالله یمن نیز ضمن تبریک حملات به حق ایران به اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی، از این اقدام ایران تقدیر کردند.