تهران-ایرنا- شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی ادعا کرد که ایران موشک های بالستیک زیادی را آماده کرده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از "سی ان ان" در این گزارش ادعا شده است تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ایران برای هرگونه تحرک و حمله احتمالی موشک‌های زیادی را آماده کرده است.

نیویورک تایمز نیز به نقل از «دو عضو سپاه پاسداران که از برنامه‌ریزی» در این حمله آگاه هستند، نوشت، ارتش ایران صدها موشک دیگر نیز در مرزهای غربی آماده کرده است تا در صورت حمله اسرائیل یا آمریکا از آنها استفاده کند.

به گزارش ایرنا ، این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران از پایان عملیات موشکی و پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان را اعلام کرد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با حمله ایران به پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل تاکید کرد: اقدام ما به پایان رسیده است مگر آن که رژیم اسرائیلی بخواهد واکنش‌های بیشتری را از سوی ما شاهد باشد. در این حالت پاسخ ما قوی‌تر و با قدرت بیشتری خواهد بود.

به گزارش ایرنا, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

سپاه پاسداران افزود: خاطر نشان می سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و واپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

«سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید. یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، به‌ عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.