سنندج- ایرنا- نماینده مردم  شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران  یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان استان است و این مهم در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد و امید می رود بزودی شاهد واریز مابقی بهای گندم خریداری شده به حساب این قشر زحمتکش باشیم.

سالار مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دیدار خود با وزیر جهادکشاورزی اشاره و اظهار کرد: بی شک تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران می‌تواند مشکلات اقتصادی جدی برای آن‌ها ایجاد کند و انگیزه تولید را کاهش دهد و این مهم جزو اصلی ترین مباحثی بود که با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و خشکسالی‌های اخیر، امهال وام‌های کشاورزان می‌تواند به آن‌ها فرصت دهد تا بتوانند بدهی‌های خود را تسویه کنند و به فعالیت‌های کشاورزی ادامه دهند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی، بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و کاهش ضایعات کمک کند.

مرادی یادآور شد: تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی یکی از چالش‌های اساسی کشاورزان در فصل کاشت و برداشت است و به طور مستقیم بر هزینه‌های تولید و بهره‌وری کشاورزان تاثیر می‌گذارد و در این نشست این مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تحلیل عملکرد واحدهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان که ارزیابی عملکرد این واحدها به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارائه راهکارهای بهبود و افزایش کارایی آن‌ها اهمیت دارد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در ارتباط با تولید و خرید گندم در کردستان بیشتر بخوانید