تهران- ایرنا- در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)صورت گرفت، پلیس استرالیا به دنبال ممنوع کردن برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در سیدنی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، پلیس ایالت «نیو ساوت ولز» استرالیا نزدیک به یک هفته مانده به سالگرد این عملیات، اعلام کرد که با سازمان‌دهندگان تجمعات در روزهای آینده به ویژه ۶ و ۷ اکتبر (۱۵ و ۱۶ مهر)، گفتگوهایی داشته است.

اما پلیس استرالیا در ادامه با ارائه توضیحاتی که به نظر یک توجیه برای ممانعت از برگزاری تظاهرات است، افزود که در گفتگو با آنها متقاعده نشده که این اعتراض‌ها می‌تواند به صورت امن پیش برود و برای ممنوع کردن تجمعات به دادگاه مراجعه می‌کند.

پلیس استرالیا مدعی است که اولویت اصلی، ایمنی شرکت‌کنندگان در تظاهرات و جامعه گسترده‌تری است.

گروه اقدام فلسطین سیدنی در صفحه خود در شبکه مجازی «فیس بوک» اعلام کرد که اقدام پلیس برای ممنوعیت برگزاری تظاهرات، حمله به حقوق اساسی دموکراتیک است. در بیانیه این گروه آمده است: ما حق داریم تظاهرات کنیم. گروه اقدام فلسطین به صراحت با این تلاش برای ساکت کردن اعتراضات مخالف است.

در تظاهرات اوایل هفته در ملبورن، برخی با در دست داشتن تصاویر شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان و پرچم‌های این جنبش، ترور این شخصیت توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

این امر سبب شد تا مقامات استرالیا برای جلوگیری از این گونه اعتراض‌ها به دلایل نامعلومی تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کنند.

در ماه سپتامبر تظاهرات ضد جنگ در خارج از یک نمایشگاه دفاعی در ملبورن به خشونت کشیده شد زیرا پلیس از نارنجک‌های اسفنجی، بمب‌های صوتی و گازهای اشک آور برای سرکوب این تجمع‌ها استفاده کردند.