گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات وعده صادق ۲ نشان داد؛ رژیم صهیونیستی که همواره خود را به‌عنوان یک قدرت بلامنازع اطلاعاتی در منطقه مطرح کرده بود با این عملیات دقیق و حساب شده دچار ضعف و فروپاشی اطلاعاتی و امنیتی شده است.

سیدنجیب حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاسخ ایران به رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی، پس از شهادت سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و فرماندهان مقاومت، در راستای نمایش اقتدار و استراتژی محوری جمهوری اسلامی در حمایت از محور مقاومت بود.

وی اضافه کرد: این دفاع قانونی و مشروع ایران نه تنها واکنشی به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی بلکه پاسخی به تمام تلاش‌های این رژیم منحوس برای تضعیف امنیت و نفوذ ایران در منطقه است.

حسینی ادامه داد: عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که ایران نه تنها از ظرفیت نظامی بالایی برخوردار است بلکه در حوزه اطلاعاتی نیز دست برتر را دارد به عبارتی دیگر این عملیات پیام واضحی برای رژیم صهیونیستی و حامیانش داشت که دوران تجاوزهای بی پاسخ به پایان رسیده و محور مقاومت در برابر هر اقدام خصمانه‌ای ایستادگی خواهد کرد.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جمهوری اسلامی با انجام موفقیت آمیز عملیات وعده صادق ۲ علیه مواضع رژیم غاصب صهیونیستی، پیام اقتدار خود را برای این رژیم جعلی ارسال کرد.

وی افزود: توانایی ایران در نفوذ به لایه‌های امنیتی رژیم منحوس صهیونیستی و ضربه زدن به مواضع حساس آن همچنین نشان داد که قدرت اطلاعاتی اسرائیل تنها یک افسانه است و جمهوری اسلامی ایران توانسته برتری خود را اثبات کند.

حسینی بابیان اینکه کشورهای غربی و رسانه‌های بین المللی نمی‌توانند این قدرت نظامی و اطلاعاتی ایران را نادیده بگیرند، اضافه کرد: عملیات وعده صادق ۲ نقاب از تصویر شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی برداشت و آنرا تحقیر نظامی و سیاسی کرد.

به گفته وی، رژیم جعلی اسرائیل در برابر چشم جهانیان به‌عنوان یک قدرت ناتوان و آسیب پذیر دیده می‌شود ضمن اینکه با شکستن ابهت پوشالی آن، روحیه جبهه مقاومت در منطقه نیز تقویت و افزایش یافت.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: عملیات وعده صادق تنها یک پاسخ تاکتیکی به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی نبود بلکه بخشی از استراتژی کلان جمهوری اسلامی ایران در تغییر توازن قدرت در خاورمیانه بود تا نشان داد که این رژیم سفاک دیگر نمی‌تواند با خیال راحت به تجاوزات خود ادامه دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: پیام ایران روشن است هر اقدام خصمانه با پاسخی قاطع و مقتدرانه مواجه خواهد شد و محور مقاومت قوی‌تر از همیشه آماده دفاع از ارزش‌ها و اهداف خود است.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

همچنین در این اطلاعیه به رژیم صهیونیستی اخطار داده شد که اگر به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس در غزه، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

«سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.