اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توان نظامی و دفاعی نیروهای مسلح ضامن حفظ دستاوردهای نظام اسلامی است و بر همین اساس نوآوری، خودکفایی، احیا و بازسازی تجهیزات جنگی باید در اولویت امور کشور قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: اقتدار نیروهای مسلح کشور سدی محکم در برابر تهدیدهای دشمنان است اما همواره باید آمادگی حداکثری برای شناسایی و مقابله با توطئه‌های دشمنان وجود داشته باشد تا در هیچ شرایطی دشمن نتواند بر ما غلبه کند.

وی با تقدیر از عملیات وعده صادق۲ توسط سپاه پاسداران ادامه داد: موشک‌باران اسرائیل توسط سپاه قهرمان، به جهانیان و به خصوص صهیونیست غاصب نشان داد که جمهوری اسلامی توان مقابله و مبارزه با هر قدرتی را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی نسبت به تقویت قوای نظامی و دفاعی خود بی تفاوت بود امروز این سگ هار و گرگ آدم‌خوار صهیونیست به پیر و جوان ما رحم نمی‌کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: قدرت نیروهای مسلح در همه بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است و در این حوزه به همت نیروهای مخلص و متعهد، کشور توانسته در منطقه بدرخشد و این توان باید همواره در بالاترین سطح باشد.

وی به تاریخچه شکل گیری سازمان ملل اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ جهانی اول این نهاد بین‌المللی موسوم به "جامعه ملل" و با عضویت ۲۷ کشور و با هدف جلوگیری از جنگ و درگیری بین کشورهای مختلف جهان تشکیل شد اما بعد از حدود ۱۶ سال همان کشورهای که این نهاد را تاسیس کرده بودند به جان هم افتادند و جنگ جهانی دوم را ترتیب دادند.

امام جمعه اراک بیان کرد: کشور ژاپن که در جنگ جهانی دوم حدود 9 میلیون کشته داده بود و بخش زیادی از تاسیسات خود را از دست داده بود درست بعد از اعلام آتش‌بس مورد هجوم بمب‌های اتمی آمریکا قرار گرفت و اکنون هم آمریکای جنایتکار برای فروش تسلیحات نظامی خود، عامل اصلی جنگ و درگیری در نقاط مختلف جهان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا در بسیاری از کشورها پایگاه نظامی دارد و ناوهای خود را در اقیانوس‌های مختلف مستقر کرده و یکی از تامین کنندگان تسلیحات نظامی به اسرائیل غاصب است به طوری که در یک سال گذشته بیش از 70 میلیارد دلار تسلیحات در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است.

وی تاکید کرد: استقرار سازمان ملل در نیویورک، مدیریت دبیرخانه‌های مختلف این نهاد بین‌المللی توسط آمریکا، دست داشتن آمریکایی‌ها در بودجه این سازمان و دادن حق وتو به آمریکا و چند کشور دیگر، بیانگر این است که سازمان ملل به هیچ عنوان به فکر گسترش عدالت و جلوگیری از جنگ و درگیری در جهان نیست بلکه نهادی است که به شرارت‌های آمریکا جنبه قانونی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بنابراین آزادیخواهان جهان نباید دل به حمایت‌های سازمان ملل خوش کنند و با تمام توان در جهت تقویت قوای نظامی و دفاعی خود گام بردارند تا اسیر شرارت‌های آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب نشوند.