ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۲۵۸ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد.

"سیدزاهدین چشمه‌خاور" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار سفر و مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا استان به سایر نقاط کشور در بازه زمانی یاد شده (نیمه اول سال جاری)، اظهار کرد: این میزان مسافر با انجام ۹۲ هزار و ۱۱۱ سفر جابجا شده‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی(نیمه نخست سال) بیش از ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی استان ایلام به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: این میزان تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

چشمه خاور بیان کرد: از این آمار ۳۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۰۵ وانت بار و سواری و بیش از چهار میلیون و ۵۸۲ هزار وسایل نقلیه سنگین تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۷۴ دستگاه دوربین ثبت تردد، ۳۶ دستگاه ثبت تخلف و ۴۸ دوربین نظارتی تصویری مرکز مدیریت راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان ایلام فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی پرترددترین محورها، محور ایلام چوار با بیش از ۲ میلیون تردد و محور ایلام صالح‌آباد با یک میلیون و ۴۶۸ تردد بوده است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق، دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.