تهران – ایرنا - تعدادی از تحلیلگران در گفت‌وگو با تارنمای خبری اسپوتنیک با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و موشکباران برخی اهداف نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند که تهران پس از مدت‌ها خویشتن‌داری قدرت نظامی قابل‌توجهی از خود نشان داد.

به گزارش ایرنا، در گزارش امروز اسپوتنیک به نقل از ویلمر لئون (Wilmer Leon)، برنامه ساز آمریکایی اسپوتنیک آمده که خوشتنداری ایران را نباید به حساب ضعف گذاشت.

رابرت فانتینا (Robert Fantina) نیز گفت: به نظر می‌رسد که در این مورد پاسخ سنجیده ای داده شده است. اگر این پاسخ سنجیده را به حساب ضعف بگذارید، پشیمان خواهید شد زیرا ثابت می شود که اشتباه کرده اید.

نویسنده کانادایی کتاب استعمار شهرک نشین در فلسطین و کشمیر ادامه داد: دولت ایران صبورانه مراقب است و دید درازمدتی به مسائل داشته و لزوماً به دنبال یک پیروزی فوری نیست؛ اما می‌خواهد شاهد پیشرفت در صلح در منطقه باشد و این به معنای شکست اسرائیل است. باید دید که چگونه این کار را انجام خواهد داد.

استر ایورم (Esther Iverem)، نویسنده آمریکایی و روزنامه ‌نگار مستقل، نیز یادآور شد که بسیاری از ناظران پیش‌بینی می‌ کردند "این حمله بسیار بزرگ‌ تر (از عملیات پیشین) خواهد بود. "

وی گفت: حمله پیشین شمه ای از توان موشکی ایران بود تا به اسرائیل بفهماند که تهران نه تنها می‌تواند ضربه بزند، بلکه قادر است که ضربات شدیدی وارد کند. با وجود کمک آمریکا و ناتو، موشک های ایران می توانند از لایه های متعدد دفاعی عبور کرده و به اهدافشان با دقت و شدت اصابت کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

در بیانیه سپاه آمده است: امت بزرگ اسلامی ملت شریف و شهید پرور ایران لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.

این بیانیه خاطر نشان کرد که این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.