اهواز - ایرنا - فرماندار بهبهان با بیان اینکه قانون نیم درصد از درآمد شهرداری مختص کتاب و کتابخانه‌ها است گفت: شهرداری بهبهان مدت‌هاست که از پرداخت این اعتبار استنکاف می‌کنند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا سید ولی الله موسوی در نشست شورای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بهبهان اظهار کرد: هرکدام از شهرداری ها تا ۲۰ روز آینده سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت نکنند با استان مکاتبه خواهیم کرد تا از محل عوارض آلایندگی که به آن شهرداری تعلق میگیرد سهم کتابخانه‌ها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: قانون گذار وظایف همه اعضای شورای کتابخانه‌ها را مشخص کرده است و همه موظفند به وظیفه خود در قبال این کار فرهنگی عمل کنند.

رییس شورای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان با اشاره به آمارهای رسمی، سرانه کتابخوانی در کشور را پایین‌تر از متوسط جهانی خواند و لازمه برطرف شدن این مشکل را آسیب‌شناسی دقیق دانست.

موسوی افزود: به رغم گسترش نرم افزارها و شبکه‌های مختلف اجتماعی، کتاب و کتابخانه کماکان جایگاه مهم و پراهمیت خود را دارد. کتابخوانی یک مهارت است که همه ما با آن آشنا هستیم و معتقدیم که توسعه جامعه بدون اهمیت قائل شدن برای کتابخوانی امکان پذیر نیست.