بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: اعزام ۱۰ هزار زائر از این استان به سفر معنوی راهیان نور در سالجاری هدفگذاری شد.

سرهنگ عین الله حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار نفر از هم استانی‌ها در قالب کاروان‌های دانش آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف به سفر معنوی راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: اعزام کاروان ها به جنوب کشور از ۲۳ مهرماه در استان آغاز می شود و ضرورت دارد تمامی سازمان ها، دستگاه ها و ارگان ها در این امر مشارکت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری اردوی راهیان نور برای بهره گیری از ظرفیت‌های دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نسل جوان حائز اهمیت است و این امر با همکاری و هم افزایی تمام مسوولان محقق می شود.

وی بر ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور و شناساندن ابعاد حماسه و دلاورمردی های دوران دفاع مقدس در نسل جوان بخصوص دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ۳۰۰ هزار بسیجی در حدود یکهزار پایگاه خراسان شمالی فعال هستند که در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.