لندن- ایرنا- وزیر امور خارجه ایرلند با صدور بیانیه‌ای متفاوت نسبت به اتحادیه اروپا و سایر کشورهای اروپایی، پاسخ مشروع ایران به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را بدون اعلام حمایت از این رژیم جنایتکار، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مایکل مارتین در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت ایرلند منتشر شد، ادعا کرد: من حمله موشکی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم و از تهران می خواهم که فورا اقدامات بی‌ملاحظه خود را متوقف کند.

وی بدون اعلام حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی با مردم ساکن در فلسطین اشغالی و منطقه ابراز همدردی کرد و گفت: تشدید مستمر تنش‌ها باید متوقف شود. پیامدهای گسترش درگیری های منطقه ای برای همه مردم منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایرلند که سکان وزارت دفاع این کشور را نیز برعهده دارد، افزود: من از همه رهبران می خواهم که به عواقب فوری و بلند مدت اقدامات خود فکر کنند. ما باید شاهد آتش بس های فوری در غزه و لبنان و بازگشت به مسیرهای دیپلماتیک و سیاسی برای پایان دادن به این چرخه خشونت باشیم.

بیانیه ایرلند درحالی صادر شد که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش، به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو ادعا کرد که این اتحادیه به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است. وی بر همین اساس گفت که اتحادیه اروپا برای کمک به کاهش تنش‌ها برای جلوگیری از «یک درگیری خطرناک منطقه‌ای» کاملا متعهد است.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.