تهران- ایرنا- پیکارهای بدنسازی قهرمانی جهان روزهای دوم تا ششم مهرماه به میزبانی جزیره کیش برگزار شد و نمایندگان کشورهایی از پنج قاره دنیا در کشورمان حضور یافتند.

به گزارش ایرنا، مسابقات بدنسازی در نقاط مختلف جهان مورد استقبال ویژه‌ای قرار می‌گیرد و رقابت‌های بین‌المللی نیز به دلیل هزینه‌های رفت و آمد و اسکان، موجب می‌شود هزینه‌ سنگینی را روی دست شرکت‌کنندگان بگذارد. هزینه‌هایی که بدنسازان ایرانی برای حضور در مسابقات بین‌المللی باید به صورت ارزی پرداخت کنند.

رژیم‌های غذایی و ورزش حرفه‌ای در رشته پرورش اندام به خودی خود خرج بسیار بالایی برای ورزشکاران دارد زیرا قیمت خوراک خاص و مکمل‌ها در یک ماه می‌تواند به چند صد میلیون هم برسد.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان در ایام اخیر موفق شد که میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و مجمع فدراسیون جهانی را در جزیره کیش برگزار کند. این میزبانی از نظر مالی برای ورزشکاران ایرانی بسیار به صرفه‌تر بود زیرا دیگر به هزینه‌های دلاری نیاز نبود و با صرف کم‌ترین زمان و پول توانستند در معتبرترین و بالاترین سطح مسابقات بدنسازی در جهان شرکت کنند.

میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی در هر سطحی می‌تواند به گردشگری، تبلیغات مثبت در مورد جلوه‌های طبیعی و تفریحی ایران، ارزآوری و.... کمک بسیار زیادی داشته باشد.

از نکات قابل توجه این رقابت‌ها حضور نمایندگان ۶۵ کشور جهان از آمریکا، فرانسه، آفریقای جنوبی، روسیه، چین، عربستان، اسلواکی، رومانی، عراق، ترکیه، گواتمالا، مونته نگرو، امارات، کویت، بلاروس، استونی، بلژیک، صربستان، مکزیک، مصر، اکوادور، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا، انگلیس، سوئیس، هلند، فلسطین، شیلی، نروژ، برزیل و بسیاری از کشورهای دیگر می‌توان اشاره کرد.

بنابراین میزبانی‌های جهانی نه تنها سودآوری ارزی و مالی خوبی برای کشور دارد بلکه تبلیغ گسترده‌ای در سطح بین‌المللی خواهد داشت. همین موضوعات است که کشورهای مختلف، مخصوصا حاشیه خلیج فارس و عرب زبان، پا به عرصه میزبانی از رویدادهای ورزشی گذاشتند.

موفقیت فدراسیون بدنسازی در میزبانی رقابت‌های جهانی موجب شد که عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی ایران، به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون پرورش اندام جهان نیز انتخاب شود.