ایلام - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت آورده توسط متقاضیان طرح نهظت ملی مسکن گفت: مسکن ملی به متقاضیان دارای پیشرفت ریالی متناسب اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز چهارشنبه در نشست نحوه امتیازدهی مسکن ملی استان با حضور مدیران راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نمایندگان بازرسی و اطلاعات بیان کرد: امتیازدهی بر اساس آورده ریالی و زمان واریز متقاضیان است که نرم‌افزار آن را تعیین می‌کند.

وی افزود: بر این اساس برای واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا اولویت بندی و امتیازبندی متقاضیان مسکن ملی در هر شهرستان صورت گرفته و بر اساس پیشرفت ریالی و زمانی متقاضیان در هر پروژه و سایت، بلوک و طبقه و واحد مورد نظر به افراد اختصاص پیدا می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: بدیهی‌ است متقاضیانی که آورده لازم را نداشته و امتیاز پایینی در سامانه دارند، خود به خود از پروژه‌های تعیین شده اولیه خارج شده و طبق نظر کمیته‌ای متشکل از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بازرسی و استانداری در پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی متناسب با آورده و امتیاز این افراد جانمایی جدید خواهند شد.

هژبری تاکید کرد: پیشرفت ریالی همه ثبت‌نامی‌های مسکن ملی با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تطبیق داده شده و به متقاضیان اطلاع‌رسانی شود که چنانچه در بازه زمانی یک ماهه آورده خود را تکمیل نکنند نسبت به جابجایی آنها در پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی متناسب با پیشرفت ریالی و آورده آنها، در کمیته مذکور اقدام لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برای اقناع‌سازی متقاضیان و افکار عمومی، اطلاع‌رسانی و تشریح لازم توسط دستگاه‌های مسئول در خصوص قیمت تمام شده، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت ریالی، نحوه امتیازدهی و نحوه جابجایی‌ها صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، سهم استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد است.