تهران - ایرنا - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اجتماعی خواست موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حقوق کارگران را پیگیری کند و گفت: برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی نیکزاد این مطلب را در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس و در پاسخ به تذکر سلمان اسحاقی درباره شرایط قانون همسان سازی بازنشستگان مطرح کرد و گفت: برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد افزایش یافت و مجلس یازدهم مسئولیت این موضوع را در قبال ملت بزرگ ایران برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پذیرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: آقای بابایی کارنامی به طور جدی موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان و هم حقوق کارگران را پیگیری کند.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس در تذکری گفت: از متولیان امر انتظار داریم در شرایطی که منابع قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده است و سازمان برنامه و بودجه هم گزارش داده که ۸۰ درصد این منابع در ۶ ماه اول تامین شده است. بنابراین به وظیفه ذاتی خود در اجرای این قانون عمل کنند.

وی افزود: امروز بازنشستگان کشور در حوزه اقتصاد و معیشت آسیب دیده‌اند بنابراین از مجلس درخواست می‌کنم با توجه به وجود قانون در این زمینه، کاری کنیم تا بازنشستگان در مقابل خانواده های خود شرمنده نشوند.