مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی شهید آیت‌الله رئیسی نیشابور تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دکتر محمدرضا مجدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که پیش از این نام این بیمارستان "عطار" بود که پس از شهادت آیت الله رییسی به نام وی تغییر نام داده شد افزود: ساخت بیمارستان شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان سومین بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۱۷ هزار متر مربع زیربنا و در پنج و نیم طبقه سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل ساخت این بیمارستان مبلغ هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با کمک های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه ۵۰ درصد از تجهیزات این بیمارستان دریافت شده است و بخشی از نیروی انسانی این مرکز درمانی حدود ۳۰۰ نفر شامل پزشک، پرستار، کمک پرستار و ماما نیز استخدام شده‌اند و قرار است در استخدامی‌های آینده نیز این بیمارستان مشمول استخدام نیروهای جدید بشود.

مجدی با بیان این که در این مرکز درمانی خدمات عمده حوزه مادران و کودکان ارائه خواهد شد افزود: این مرکز درمانی در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و امید است بتوانیم از این طریق خدماتی ایمن‌تر و با رویکرد عدالت در سلامت به همشهریان ارائه دهیم.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.