تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۸ پایتخت از تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن تعداد ۱۴۸ عنوان پروژه توسعه محلی در قالب طرح من شهردارم ۲ با هزینه بیش از یک هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد خسروی روز چهارشنبه با اشاره به این نکته که در نخستین تجربه از طرح من شهردارم، تعداد ۴۹ عنوان پروژه تعریف و کارسازی و در تجربه بعدی این آمار به سه برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به احصای و اولویت بندی مطالبات شهروندان در این مرحله از طرح، عناوین پروژه‌ها در چهار حوزه خدمات شهری و محیط زیست، حمل ونقل وترافیک، اجتماعی و فرهنگی، فنی و عمرانی تعریف و فاز اجرایی آنها با اعتباری بیش از یک هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال آغاز شد.

وی ادامه داد: پایانه تاکسیرانی نعمت آباد، بهسازی و مرمت آب‌نمای بوستان‌های شاخص، فاز دوم پیاده روسازی خیابان شریعتی، توسعه فروشگاه‌های گلماند، نوسازی وسایل بازی و تندرستی تعداد ۱۴ بوستان، بهسازی تعداد ۵ بقعه شهدای گمنام، توسعه امکانات ورزشی و رفاهی بوستان ورزش از این دست پروژه‌ها است.

به گفته شهردار منطقه ۱۸، مرمت و بهسازی روکش آسفالت معابر شاخص، افزایش سرانه فضاهای بهداشتی در بوستان‌ها، توسعه پاتوق‌های محلی، نوسازی تعدادی از ساختمان‌های سرای محلی، تبدیل انهار معابر به کانیو بخش دیگری از این عنوان پروژه‌ها به شمار می‌رود.

خسروی همچنین به تدابیر مدیریت شهری در نخستین تجربه از طرح من شهردارم نیز اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۴۹ عنوان پروژه نیز با اعتباری بیش از ۶۸۹ میلیارد ریال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

طرح شهردار مدرسه در منطقه ۱۸ پایتخت کلید خورد

همزمان با نخستین روزهای ماه مهر، طرح نام آشنای شهردار مدرسه با هدف بهبود سطح کمی و کیفی خدمات دهی مراکز آموزشی در منطقه ۱۸ پایتخت کلید خورد.

در نشست توجیهی طرح شهردار مدرسه که با محوریت اداره آموزش‌های شهروندی منطقه برنامه ریزی و به اجرا گذاشته شد، نمایندگان دوره‌های کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، آموزش و پرورش منطقه، مدیران نواحی و تسهیل‌گران طرح حضور داشته و ابعاد مختلفی از چگونگی اجرای طرح در سال‌جاری را مورد ارزیابی قرار دادند.

بیست و چهارمین دوره از طرح شهردار مدرسه قرار است همزمان با دیگر نقاط پایتخت اواخر سال جاری در تعداد ۲۹ مرکز منتخب آموزشی برگزار شود تا برگزیدگان به عنوان رابط میان مدارس و مدیریت شهری به حل و فصل مطالبات موجود بپردازند.

چهارمین پاتوق محلی در منطقه ۱۸ افتتاح شد

همچنین مدیریت شهری به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و تامین سرانه‌های مورد نیاز آنها، چهارمین پاتوق محلی را در منطقه ۱۸ پایتخت تکمیل کرد و به مرحله بهره‌برداری رساند.

به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و تامین سرانه‌های مورد نیاز آنها، چهارمین پاتوق محلی در منطقه ۱۸ پایتخت به بهره برداری رسید.

زمین این پروژه عمرانی شهری که در گذشته محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی و اسکان موقت افراد کارتن خواب و بی خانمان بود با تدابیر مدیریت شهری و اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به پاتوق محلی مبدل شد.

برای آماده سازی و تکمیل چهارمین پاتوق محلی، اقداماتی نظیر ۶۰۰ متر طول جدول گذاری، ۱۰۰ متر مکعب بتن ریزی، یک هزار متر اجرای کفپوش، صدها متر کاشت فضای سبز و نصب مبلمان شهری از سوی حوزه‌های معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری و محیط زیست منطقه انجام شده است.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه علاوه بر احداث این پاتوق محلی، تعداد ۶۲ عنوان پروژه توسعه محلی دیگر را در قالب طرح من شهردارم ۲ تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار داده است.