گرگان- ایرنا- امامان جمعه اهل تسنن و شیعه استان گلستان ضمن قدردانی از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در تنبیه رژیم جعلی صهیونیستی و انجام عملیات وعده صادق۲ گفتند؛ دشمن برای پنهان‌کردن اثرات حمله موشکی سپاه درصدد راه‌اندازی جنگ روانی است که باید هوشیار باشیم.

به گزارش ایرنا، ترور شخصیت‌ها , دانشمندان هسته‌ای، بمب‌گذاری‌های وحشتناک، وضع و تشدید تحریم‌ها، ترور ۱۷ هزار انسان بی‌گناه با حمایت منافقین تنها بخشی از جنایات رژیم سفاک صهیونیستی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با همراهی امریکا بر ملت ایران روا داشته است.

گرچه کشتار مردم بی‌گناه فلسطین قلب مسلمان عالم را به درد آورده اما شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، طاقت مردم ایران را برای پاسخ کوبنده به رژیم خون‌ریز صهیونیست طاق کرد که پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، قلوب مسلمانان شاد شد.

بسیاری از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی برای حمله موشکی سپاه پاسداران به قلب تل‌آویو از عنوان «تنبیه متجاوز» استفاده کردند، هشتگ وعده صادق۲ نیز در میان هشتگ‌های ترند در فضای مجازی قرار گرفت و همه این واکنش‌ها به خاطر عملیات غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

در حالی که عنوان می‌شد رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد نظم نوین در منطقه است با حمله موشکی ایران، درمانده‌تر از همیشه شده و به این مهم پی برده که معادلات منطقه بدون ایران اسلامی تغییر نخواهد کرد.

گرچه همانطور که دولتمردان عنوان کردند ایران اسلامی خواهان جنگ‌افروزی و یا تنش بیشتر در منطقه نیست اما هیچ‌گاه گستاخی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

به اذعان کارشناسان، اتفاقات اخیر، رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر از همیشه کرد طوری که ترور شهید سیدحسن نصرالله با فرمان نتانیاهو در مقر سازمان ملل رقم خورد لذا این حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی حاوی پیام دیگری به رژیم صهیونیستی بود که جریان مقاومت با حذف عنصرهای تاثیرگذار و رهبران آن متوقف نمی‌شود و مقاومت به مکتبی در بین ملت‌های منطقه تبدیل شده و آنها می‌دانند که تنها راهبردی که می‌تواند رژیم صهیونیستی را سرجایش بنشاند تا بیش از این در منطقه جنایت نکند این ایستادگی و مقاومت است.

عملیات وعده صادق ۲ قدرت نظامی، دفاعی و سایبری دشمن را به سخره گرفت

امام جمعه آق‌قلا در این باره به ایرنا گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق۲ نشان داد نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر باورها، منافع و اعتقادات خود با کسی شوخی ندارد و هر اقدامی که لازم باشد را به زیبایی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حسینی گفت: تحلیل سخنان نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم غاصب صهیونیستی، رییس جمهور آمریکا و فرانسه پس از حمله موشکی سپاه بیانگر موضع ضعف دشمن در اقدام مقتدرانه رزمندگان اسلام بود.

وی تاکید کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ آنقدر ویرانگر و تمیز بود که دشمن را مات و مبهوت گذاشته است، حرکت رزمندگان اسلام بسیار مقتدرانه بود و دل مسلمان جهان را شاد کرد.

امام جمعه آق‌قلا با بیان اینکه اقدام پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق به ویژه در فضای مجازی از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: در شرایط فعلی، جهاد تبیین به ویژه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، دشمن پس از این اتفاق، با طرح ادعاهای مختلف از جمله حمله موشکی ایران خسارتی به اسرائیل غاصب وارد نکرده و یا این حمله برای ایران هزینه‌تراشی کرده به دنبال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه است.

حسینی با بیان اینکه اگر دقت لازم را نداشته باشیم در زمین دشمن گرفتار می‌شویم، گفت: اقشار مختلف مردم پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ باید توجه کنند بازی جنگ نرم دشمن به ویژه در فضای مجازی را نخورند.

وی با اشاره به هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی توضیح داد: رزمندگان اسلام با اجرای عملیات وعده صادق۲، قدرت نظامی، دفاعی و سایبری دشمن را به سخره گرفت.

امام جمعه آق‌قلا ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و ایادی آن، از سال‌ها قبل به این باور رسیدند که جرات تعرض به خاک جمهوری اسلامی را ندارند لذا ترور شخصیت‌ها و بزرگان و تحریم اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

حسینی متذکر شد: در صورت پاسخگویی رژیم غاصب صهیونیستی به حمله موشکی سپاه، واکنش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سخت‌تر خواهد بود و از سلاح‌ها و فناوری‌هایی استفاده خواهد کرد که تاکنون رونمایی نکرده است.

اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام است

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا با اشاره به آیه ۸۲ سوره مائده اظهار کرد: مسلمانان باید بدانند بزرگترین، سرسخت‌ترین و کینه‌توزترین دشمن اسلام و مسلمانان صهیونیست و یهود هستند و قرآن کریم اینها را به خوبی معرفی کرده است.

عبدالرحمن آخوند رهبر با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه « اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد» اظهار کرد: این سخن تاریخی امام راحل بیانگر ضرورت اتحاد و همبستگی مسلمانان برای نابودی غده سرطانی اسرائیل است.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه مدارا و دوستی با رژیم صهیونیستی به ضرر اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد: اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام است و مسلمان باید برای نابودی این غده سرطانی اتحاد داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح برای عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ گفت: مجاهدان اسلام با انجام عملیات وعده صادق ۲ موجب خوشحالی مسلمانان شدند، با این اتفاق اشک در چشمان ما جمع شد و آرزوی ما محو شدن اسرائیل از نقشه تاریخ است.

رهبر با بیان اینکه مبارزه نکردن و دشمن ندانستن رژیم جعلی اسرائیل نشانه ضعف ایمان است، یادآور شد: کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی نشانه نهایت عداوت و دشمنی این رژیم جعلی است که نباید در برابر این اتفاقات سکوت کرد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام راحل در مقابله و برخورد با این رژیم جعلی همان مشی امام راحل و دیگر بزرگان اسلام را دارد و هدف ایشان، نابودی رژیم جعلی اسرائیل و پایان دادن به ظلم و ستم این رژیم است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا با بیان اینکه وظیفه ما برخاستن در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی است، گفت: دشمن، هیچ‌گاه از ما راضی نمی‌شود لذا همیشه باید بصیر و هوشیار باشیم.

امام جمعه بندرگز نیز در این باره اظهار کرد: فرزندان امامین انقلاب با عملیات غرورآفرین وعده صادق۲، دل مظلومان مقاومت و ملت ایران را شاد کردند و سپاه قدرتمند، قاطعانه و صادقانه به وعده خود عمل کرد.

حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی با بیان اینکه عملیات وعده صادق۲ با رمز مبارک «یا رسول الله» جلوه‌ای از آیه شریفه « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ» بود، تصریح کرد: بعد از شهادت مهمان ما شهید دکتر اسماعیل هنیه، مردم چشم‌انتظار انتقام سخت از این جنایت و پاسخگویی قاطع به حرکت غیرانسانی وقیح و پست رژیم جعلی صهیونیستی بودند و پس از آن با شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان، طاقت‌ها به سرآمد و جبهه مقاومت بی‌صبرانه در انتظار انتقام به سر می‌بُرد.

وی اضافه کرد: عملیات وعده صادق ۲ مرهمی بر دل ملت ایران و همه ستمدیدگان جبهه‌های مقاومت به ویژه مردم مظلوم غزه و لبنان شد و اشک شوق همه مظلومان را از دیدگان جاری کرد.

امام جمعه بندرگز تاکید کرد: عملیات وعده صادق ۲ نشان داد گنبد آهنینی در کار نبود و به فرموده سید شهیدان مقاومت سید حسن نصرالله، افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل به حقیقت قطعی خانه عنکبوتی بودن آن مبدل شده و با این عملیات افزون‌بر لرزش خانه عنکبوتی اسرائیل غاصب، هیمنه پوشالی امریکا هم فرو ریخت و امریکای عربده‌کش تنها نظاره‌گر موشک‌باران رژیم جعلی صهیونیست شد.

شهابی با بیان اینکه غاصبان اسرائیلی شب عملیات وعده صادق۲ را در نهایت ترس و وحشت صبح کردند، افزود: از این پس، تا لحظه آزادی کامل قدس شریف به برکت خون شهید سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه و همت بلند رزمندگان اسلام هر شب آنها شب تار خواهد بود و نشان می‌دهد شهید نصرالله برای دشمنان خطرناکتر از حسن نصرالله است.

وی با اشاره به اینکه وقت آن رسیده تا سرزمین مقدس فلسطین از چنگال اسرائیل غاصب بازستانده شود، ابراز امیدواری کرد عملیات وعده صادق ۲ عامل بیداری و اتحاد امت اسلامی شود و آزادی‌خواهان عالم را به جبهه مقاومت علیه استکبار ملحق و مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم سازد.

امام جمعه موقت اهل سنت گمیشان نیز در این باره در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: ظلم و ستم رژیم جعلی صهیونیستی بر کسی پنهان نیست و وظیفه همگان در برابر این رژیم مشخص است.

حبیب آخوند شافعی ضمن قدردانی از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات وعده صادق ۲ گفت: این عملیات قلب مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی را شاد کرد و همگان به جمهوری اسلامی ایران و زعامت و رهبری رهبر معظم انقلاب افتخار کردند.

به گزارش ایرنا، گرچه استفاده از موشک‌ برای جنگ و ویرانی است اما شاید موشک‌های ایرانی باعث شود که رژیم صهیونیستی به خود بیاید و از شرارت در منطقه دست بکشد و نوار غزه و کشورهای همسایه مانند لبنان و یمن بار دیگر طعم آسایش و امنیت را بچشند، البته کارشناسان معتقدند رژیم صهیونیستی که در آستانه فروپاشی سیاسی قرار دارد شاید با راهبرد جنگ بخواهد افکار عمومی مردمان سرزمین اشغالی را به مسائل دیگر جلب کنند.

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که نتانیاهو به پایان عمر سیاسی خود بیش از گذشته نزدیک شده و اگر از چنگال حزب الله لبنان در امان بماند حتی مورد پذیرش صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی هم نخواهد بود.