قم - ایرنا - موسس و رییس هیات امنای دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اقدام قاطعانه، شجاعانه و دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما در حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی موجب اقتدار و تسلای دل مظلومان عالم و داغداران جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا ،‌حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: شهادت سید حسن نصرالله برای ما داغ بزرگی بود، دوستی من با ایشان مربوط به دوران طلبگی است و تاکنون نیز ملاقات و تبادل پیام میان ما ادامه داشت، آن مجاهد کبیر هنوز برای دنیا شناخته نشده‌است، از این به بعد چشمه‌هایی از دستاوردهای این مرد بزرگ نمایان خواهد شد که دنیا را متعجب می‌کند.

وی افزود: ارادتمندان به مکتب سید حسن نصرالله در کشورهای مختلف جهان حضور دارند و ایشان نماد مشی سیاسی شیعه بود،‌ چنانکه در پیام رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی در خصوص شهادت سید الشهدای مقاومت شاهد نگاه واحد هستیم.

وی ادامه داد:‌ از این به بعد در خصوص شخصیت بزرگ سید حسن نصرالله صدها کتاب نوشته و تعداد بی‌شماری همایش در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد؛ این که گفته می‌شود آغاز نصرالله، یک حقیقت واضح است.

نواب گفت: ۳۲ سال قبل زمانی که سید عباس موسوی به شهادت رسید اگر اسرائیل غاصب احتمال می‌داد با آمدن سید حسن نصرالله، حزب الله به این قدرت می‌رسد، این کار را انجام نمی‌داد و اکنون بار دیگر این موضوع تکرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا،‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه نخست خود که سه شنبه شب ۱۰ مهر ۱۴۰۳ انتشار یافت، اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

همچنین در این اطلاعیه به رژیم صهیونیستی اخطار داده شد که اگر به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

حزب‌الله لبنان روز شنبه هفتم مهرماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

نواب در بخش دیگری از سخنان خود با تکریم شخصیت آیت الله آل هاشم گفت: این مردم بزرگ دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب و نزدیک به زمان دفاع از رساله خود بود که به شهادت رسید. امروز و در این مراسم به منظور تکریم از شخصیت علمی ایشان مدرک دکتری افتخاری به خانواده گرامیشان تقدیم می‌شود.

وی افزود: ایشان امام جمعه تراز انقلاب اسلامی و نماد مردم داری یک روحانی بود، آیت الله آل هاشم در دل مردم جا داشت و این بزرگترین سرمایه برای روحانیت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.