تبریز- ایرنا- مدیر کل انتقال خون آذربایجان شرقی از کاهش ذخایر تمام گروه های خونی در این استان خبر داد و خواستار مساعدت مردم در این زمینه شد.

به گزارش ایرنا، مهدی رسولی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه هم اکنون نیاز مبرم بیماران به گروه های مختلف خونی در آذربایجان شرقی وجود دارد، از مردم نوع دوست استان درخواست کرد تا با اهدای خون به یاری نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی بشتابند تا مراکز درماین در این رابطه دچار چالش نشوند.

وی با هدف افزایش ذخایر و فرآورده‌های خونی و با توجه به نیاز دائمی به این ماده جیاتی به خصوص در بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی از اهداکنندگان در همه گروه‌های خونی که از سلامت جسمانی برخوردار هستند، تقاضا کرد ضمن همراه داشتن کارت ملی به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

رسولی حیات دوباره بیماران را مدیون اهدای خون شهروندان دانست و یادآور شد: خون دهی باید در تمام فصول سال صورت بگیرد تا مراکز درمانی و بیمارستانی دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال شاهد افزایش ۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال در میزان خون دهی مردم آذربایجان شرقی بودیم، گفت: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز خون گیری استان مراجعه کردند که از ۱۸ هزار نفر خون گیری انجام شد.

رسولی ادامه داد: مرکز خون گیری نصف راه و مسجد کبود در شهر تبریز برای دریافت خون مردم خیرخواه شهر فعال هستند.

وی اظهار کرد: همچنین پایگاه انتقال خون ثابت در شهرهای مراغه، میانه و بناب وجود دارد و تیم‌های ثابت خون گیری یک روز در هفته در شهرهای اهر و مرند مستقر می‌شوند و برای سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی نیز تیم‌های سیار خون گیری اعزام می‌شوند.