کرج - ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: طرح آموزش و جذب همیاران گاز برای پیشگیری از حوادث و تشویق خانواده ها به مصرف بهینه گاز در مدارس این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، "کامران ایمانی فولادی " روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت : اجرای طرح همیاران گاز ویژه دانش آموزان اقدامی موثر برای پیشگیری از حوادث گاز گرفتگی و امثال آن است که صرفه جویی در مصرف گاز نیز در این طرح دیده شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار دانش آموز البرزی به‌ عنوان سفیران ایمنی و فرهنگسازان مصرف بهینه انرژی پس از فراگیری آموزش های لازم در مدارس البرز همیار شرکت گاز خواهند شد.

ایمانی فولادی با تاکید بر اینکه شرکت گاز استان البرز همواره به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در اصلاح الگوی مصرف گام‌های مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است، خاطرنشان کرد: با توجە بە محدودیت‌ها در مصرف انرژی در مرحله نخست وظیفە داریم کە در حوزە انرژی بە شیوەهای مختلف نهایت صرفەجویی را داشتە باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به‌عنوان نسل آینده ساز نقش مهم و اساسی در حفظ سرمایه‌های ملی از طریق تغییر نگرش و القای فرهنگ صحیح مصرف گاز طبیعی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: آنچه برای این شرکت در کنار توسعه گازرسانی و خدمات‌رسانی اهمیت بسزایی دارد آگاهی‌بخشی به مشترکان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز و همچنین کاهش صدمات و خطرات احتمالی ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی است و انتظار می‌رود با حضور کارشناسان شرکت گاز در مدارس، شاهد کاهش حوادث باشیم.

ایمانی فولادی تأکید کرد: جمعیت بالای دانش آموزی (۵۲۰ هزار نفر) در استان البرز به عنوان یک ظرفیت می تواند آموزه های ایمنی این شرکت گاز را به صورت مویرگی به داخل خانه ها برده و مانع از بروز حوادث ناشی از گاز شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز تاکید کرد: کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از گاز طی سال گذشته در استان البرز در نتیجه آموزش دانشآموزان بوده که امسال نیز با قوت به دنبال اجرای آن هستیم.

شرکت گاز البرز حدود یک میلیون مشترک دارد.