تهران-ایرنا- یک دیپلمات کهنه‌کار ایتالیایی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» با سخنان تحریک‌آمیز خود، سعی در کشاندن منطقه به جنگ دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مارکو کارنلوس دیپلمات سابق ایتالیایی و مشاور نخست وزیر این کشور در امور خاورمیانه در گفت وگو با اسپوتنیک گفت که نتانیاهو تلاش می‌کند با سخنانش رژیم اسرائیل را به جنگ با ایران تحریک کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یک روز قبل از عملیات موشکی تهران به اراضی اشغالی، طی سخنانی تحریک‌آمیز خطاب به مردم ایران مدعی شد که ملت در نهایت آزاد خواهد شد و آن لحظه خیلی زودتر از آنچه مردم فکر می کنند، فرا خواهد رسید.

نتانیاهو در اولین واکنش به عملیات موشکی ایران به گزافه گویی پرداخت و ادعا کرد که ایران اشتباه بزرگی مرتکب شد و هزینه آن را خواهد پرداخت.

کارنلوس گفت: «تردیدی وجود ندارد که اسرائیل از واشنگتن علیه ایران استفاده می‌کند اما اینکه دولت بایدن تصمیم بگیرد به اسرائیل در حمله به ایران و آغاز جنگ منطقه‌ای بپیوندد، کاملاً قطعی نیست.»

دیپلمات سابق ایتالیایی گفت که دولت بایدن می خواهد از رویارویی مستقیم با ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر (آبان) اجتناب کند.

این کارشناس تاکید کرد که رای دهندگان در آمریکا علاقه ای به شروع یک جنگ بی پایان دیگر در خاورمیانه ندارند.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.