گرگان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی گلستان، برگشت اعتبار مسکن مددجویان بهزیستی استان را تکذیب کرد و گفت: هیچ برگشت اعتباری برای بهزیستی گلستان رخ نداده و همه مقدمات فراهم شده تا مددجویان زیرپوشش بتوانند از مزیت این اعتبار بهره‌مند شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، علیرضا طاهری‌زاده اظهار کرد: با توجه به نگاه جدی مسوولان بهزیستی به موضوع مسکن و حفظ شان مددجویان، با پیگیری‌ سازمان بهزیستی کشور، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این نهاد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبار در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد که ما بلافاصله براساس وظایف سازمانی نسبت به جذب و خرج‌کرد این اعتبار اقدام کردیم اما این اعتبار دچار مشکل شکلی و قانونی شد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی در چارچوب فصل یک عمرانی آمده بود حال آنکه در ابلاغیه ارسال شده از سوی بهزیستی کشور این اعتبار در قالب فصل ۶ مددجویان آمده که همخوانی ابلاغیه با موافقت‌نامه امکان‌پذیر نبود.

طاهری‌زاده با بیان اینکه این مشکل فقط مربوط به استان گلستان نبود، تصریح کرد: در همین راستا با هماهنگی انجام‌شده با مدیران کل بهزیستی استان‌های دیگر، خواستار رفع مساله شدیم، سازمان بهزیستی در پاسخ به مکاتبه انجام‌شده، مساله را پذیرفت و قول پیگیری داد.

وی گفت: با کمک استاندار گلستان، جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی برگزار شد تا مجوز خرج‌کرد اعتباری که در حساب بهزیستی گلستان قرار داشت اخذ و این اعتبار در استان جذب شود و با اقدامات انجام‌شده مقرر شد بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار به کمک بهزیستی بیاید.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حالی که در آن زمان مقدمات لازم برای ساخت مسکن فراهم شد و هزار و ۱۳۰ خانوار فاقد مسکن شناسایی شدند در ۱۸ شهریور ماه امسال نامه‌ای از سوی سازمان بهزیستی کشور به همراه پیوست صورتجلسه برای ما ارسال شد و در آن مکاتبه، این اعتبار از حالت تملک و عمرانی ملغی و به حالت هزینه‌ای در اعتبارات سال ۱۴۰۳ بهزیستی کشور ابلاغ شد.

طاهری‌زاده گفت: پس از این مکاتبه دیگر هیچ محدودیت زمانی برای هزینه کردن، اعتبار موردنظر وجود ندارد و این اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ قابلیت هزینه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: در سه سال اخیر، ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در گلستان ساخته شد که پارسال کمک‌هزینه بهزیستی استان برای ساخت مسکن هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند بنیاد مسکن نیز کنار ما بودند.

طاهری‌زاده با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام‌شده، انشعبات، خدمات شهرداری و نقشه ساختمان برای خانه مددجویان بهزیستی رایگان شد، تصریح کرد: همچنین در سه سال گذشته حدود هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ودیعه مسکن و کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ودیعه مسکن اعطایی به مددجویان تا سقف چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است، گفت: همچنین ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به مددجویان اعطا می‌شود که در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان بیان کرد: تمام افراد فاقد مسکن و زمین تحت پوشش بهزیستی در استان گلستان شناسایی شدند و در همین راستا، قرارداد ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است.

به گفته طاهری‌زاده؛ هزار و ۹۹۹ مددجو، زن سرپرست خانوار و خانوار چند معلول در گلستان فاقد مسکن هستند که نیمی از این افراد خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر در اولویت قرار دارند، گفت: در بخش اشتغال نیز اقدامات خوبی انجام شد و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی در قالب خویش‌فرمایی و کارفرمایی جذب بازار کار شدند.