قم- ایرنا - دبیرکل جنبش عهدالله عراق گفت: شهید سید حسن نصرالله الگویی نمونه و بارز برای سربازی ولایت فقیه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در حسینیه فاطمیون قم اظهار داشت: شهید نصرالله این قدر در ولایت فقیه فانی شد، که از عربیت خود خارج شد.

وی افزود: برای این شهید بزرگوار، موضوع اسلام، ولایت و تشیع بالاتر از بحث عرب و عجم بود.

هاشم‌الحیدری یادآور شد: سید حسن نصرالله، رهبر انقلاب را برای خود یک رهبر، پدر، سید، استاد و معلم می‌دانست.

وی اضافه کرد: شهید سید حسن نصرالله و شهید سید عباس موسوی، دبیران کل فقید حزب‌الله لبنان از عاشقان و دوست‌داران واقعی ولایت فقیه بودند.

دبیرکل جنبش عهدالله عراق با تاکید بر اینکه سید مقاومت تحت هیچ عنوان حاضر نشد از مسیر ولایت خارج شود ادامه داد: آمریکا و عربستان با واسطه برای این شهید پیام فرستادند، شما هر تقاضایی داشته باشید ما انجام می‌دهیم، حتی سلاح و حکومت لبنان را در اختیارتان قرار می‌دهیم، به شرطی که از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی نکنید، اما او هیچ‌گاه این پیشنهادها را نپذیرفت.

وی همچنین شهید نصرالله را شاخص‌ترین حامی و پشتیبان ولایت فقیه توصیف کرد و بیان داشت: در جهان عرب هیچ‌کس مانند حسن نصرالله با ایران و نظام‌اسلامی آشنایی نداشت، اما با این حال او یک بار نیز این نظام را نقد نکرد.

وی شرایط کنونی را بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواند و افزود: ما باید شهید حسن نصرالله را الگوی خود قرار دهیم و به صورت آشکار از نظام‌اسلامی حمایت کنیم، چرا که هر گونه انتقاد، باعث سوء استفاده دشمن می‌شود.

هاشم‌الحیدری نظام‌اسلامی را بهترین الگوی پیشرفت در جهان اسلام دانست و گفت: سید حسن نصرالله در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیروت سخنرانی، و پیشرفت‌های انجام شده در سایه ولایت فقیه را تشریح کرد.

وی با بیان این مطلب که مشکلات مختلف مانند گرانی، تحریم و مهاجرت در همه جای دنیا وجود دارد از این رو فقط باید از پیشرفت‌های نظام‌اسلامی بگوییم گفت: جای هیچ نقدی از نظام‌اسلامی نیست، ما از سید حسن نصرالله جز تعریف، مدح و حمایت چیز دیگری نشنیدیم، این درس بزرگی است که از این شهید آموخته‌ایم.

الحیدری تصریح کرد: باید به پیروی از سید حسن نصرالله، نقد نظام جمهوری اسلامی را رها کنیم، و ده‌ها پرونده پیشرفت را تحت لوای ولایت فقیه بازگو کنیم‌.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بزرگترین نعمت‌الهی می‌باشد یادآور شد: جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه، در جنبه‌های گوناگون به‌ویژه اقتصادی، در مقایسه با بسیاری از کشور، در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

هاشم‌الحیدری یادآور شد: بر روی حزب‌الله لبنان نیز فشارهای زیادی وجود دارد ولی همه به خاطر ولایت فقیه این فشارها و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

دبیرکل جنبش عهدالله تاکید کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ضعیف شود، همه جبهه مقاومت دچار ضعف و خسارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم ایران به فعلیت رسیده است اضافه کرد: برای استقرار یک نظام‌اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه، ده‌ها هزار شهید تقدیم شده، نباید به دلیل برخی مشکلات، این نظام را مورد نقد قرار دهیم.

هاشم‌الحیدری گفت: جنگ ما با دشمن فقط نظامی نیست، بلکه باید در زمینه بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین نیز وارد عرصه شویم.

وی یادآور شد: همه رئیسان جمهوری اسلامی در ۴۲ سال گذشته که حزب‌الله لبنان تشکیل شده، از جریان مقاومت حمایت کردند.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله بارها اعلام کرد، اگر حمایت‌های نظام‌اسلامی و ولایت فقیه نبود، حزب‌الله هرگز به پیروزی و موفقیت دست پیدا نمی‌کرد.

الحیدری اظهار کرد: مهمترین وصیت سید حسن نصرالله پشتیبانی از ولایت فقیه است، این شهید حتی در جلسه‌های خصوصی هم از نقد نظام‌اسلامی پرهیز می‌کرد و همواره بر حمایت آشکار از این نظام تاکید داشت.

آیین بزرگداشت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان با حضور قشرهای مختلف مردم و جمعی از اتباع خارجی، به همت هیات فاطمیون و جبهه جهانی شباب‌ المقاومه برگزار شد.

شهید سید حسن نصرالله ششم مهرماه جاری در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال دبیرکلی حزب‌الله لبنان بر اثر بمباران جنایت‌کارانه رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت به شهادت رسید.