گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: مردم استان امسال ۲۷۵ میلیارد ریال به جشن عاطفه‌ها به صورت نقدی و کالایی کمک کردند که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

عیسی بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این مبلغ ۱۸۱ میلیارد ریال توسط ۲۶۰ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان‌های گلستان به صورت محله و مسجدمحور جمع‌آوری و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی مدت برگزاری جشن عاطفه‌ها را از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر اعلام کرد و گفت: علاوه بر مراکز نیکوکاری، بقیه مبلغ و کالاهای اهدایی مردم در ۵۰ پایگاه فعال در میادین اصلی و ۱۷ پایگاه فعال در دفاتر کمیته امداد جمع آوری و میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: همچنین روز گذشته زنگ عاطفه‌ها در استان به صدا درآمد و بر اساس تفاهمنامه با آموزش و پرورش هر مبلغی در مدارس شهرستان‌ها جمع‌آوری شد، میان دانش‌آموزان محروم همان شهرستان توزیع می‌شود.

بابایی بیان کرد: خیرانی که تمایل به فعالیت در پویش «مشق همدلی» با هدف تامین مایحتاج دانش آموزان استان را دارند، می‌توانند از طریق کد آسان پرداخت *۸۸۷۷*۰۱۷*۱# و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ واریز نقدی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد گلستان هستند، یادآور شد: ۱۰ هزار سری نوشت‌افزار هر کدام به ارزش چهار میلیون ریال قبل از شروع سال تحصیلی میان دانش آموزان محروم توزیع شد و روز گذشته هم همزمان با زنگ عاطفه‌ها ۱۰ هزار بسته نوشت‌افزار توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان ارزش بسته‌های نوشت‌افزار توزیعی که از محل اعتبارات کمیته امداد و همکاری خیران و مراکز نیکوکاری تهیه شد را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همچنین هفته آینده بانک سپه در راستای مسوولیت اجتماعی ۵۲۰ بسته نوشت‌افزار به ارزش هر کدام ۱۰ میلیون ریال را میان دانش آموزان محروم توزیع خواهد کرد.