سنندج- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نیمه اول امسال ۱۸۰هزار و ۳۶۹ تماس با اورژانس استان ثبت و ۴۲ هزار و ۳۹۶ ماموریت انجام شد.

به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این ماموریت ها شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۸۷ ماموریت مربوط به بیماری بود، افزود: ۹ هزار و ۱۵ مورد ماموریت مربوط به حوادث رانندگی و پنج هزار و ۸۹۴ مورد نیز حوادث دیگر بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: طی ماموریت‌های انجام شده هشت هزار و ۲۶۱ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۱۶ هزار و ۴۲۱ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شد.

جعفری تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت یاد شده را هزار و ۷۵۰ مورد و مأموریت های تنفسی را هزار و ۱۸ مورد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۳۷مورد غرق شدگی در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، اضافه کرد: در این مدت ۱۸۲ هزار و ۸۸۹ تماس با فوریت های پزشکی ثبت شد که ۱۳ هزار و ۲۳۰ مورد آن مزاحمت تلفنی بود که می تواند بر روند خدمت رسانی فوریتهای پزشکی تاثیری چشمگیری داشته باشد.