تهران- ایرنا- طالبان پاسخ تنبیهی و تلافی‌جویانه ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی را یک اقدام مشروع دانست و مردم افغانستان اقدام تهران را شجاعانه ارزیابی و قابل ستایش توصیف کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محمد نعیم حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در دوحه در واکنش به عملیات «وعده صادق۲»، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام تهران یک پاسخ مشروع در برابر تجاوزهای این رژیم در منطقه است.

وی افزود: «رژیم جنایتکار و قاتل اسرائیل همواره از حمایت همه‌جانبه برخودار است، پس نیاز است که کشورهای منطقه در برابر این رژیم با یکدیگر هم‌صدا شوند.»

محمد مطمئن کارشناس سیاسی افغانستان هم در رابطه با حمله موشکی ایران به اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: بسیاری از خانواده‌های یهودی در این فکر بودند که دیگر آسمان و زمین اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) در برابر موشک‌های ایران امن نیست و باید خانواده‌های خود را به اروپا، آمریکا یا استرالیا منتقل کنند.

امان‌الله هوتکی تحلیلگر سیاسی افغانستان نیز تاکید دارد که پاسخ تهران یک اقدام شجاعانه و قابل ستایش است.

درهمی پیوند، لایق مجروح یک شهروند افغان با انتشار تصویری از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گویی به پناه‌گاه فرار می‌کند، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نتانیاهو رذیل اکنون در کجا می‌خواهی پنهان شوی؟».

یکی دیگر از کاربران افغان با نام نقیب نیز در صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بی بی سی، این شبکه لجن آلود و نوکر صهیونیست‌ها سخت در تلاش است تا حمله ایران به خاک اشغالی فلسطین را کم اهمیت جلوه داده و کشتار دیروز سربازان صهیونیستی به دست حزب‌الله لبنان را اعلام نکند. شرم‌ باد بر مزد بگیران ام آی سیکس».

گفتنی است که هزاران شهروند کشورمان در رخنامه‌های شبکه‌های اجتماعی از حملات «وعده صادق ۲» حمایت و از همه کشورهای اسلامی خواسته‌اند تا متحدانه علیه رژیم اشغالگر مبارزه کنند.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.