یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک میزان ذخیره آب سدهای استان یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون متر مکعب است.

به گزارش ایرنا ، ذخیره این میزان آب در سدهای کهگیلویه وبویراحمد در حالی است که بر اساس پیش بینی هواشناسی پاییز کم بارشی داریم.

آرش مصلح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۲۳ میلیون متر مکعب آب در سد چم شیر،۴۹۵میلیون متر مکعب آب در کوثر و یک میلیون متر مکعب در سد شاه قاسم ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه سد کوثر در شهرستان گچساران ۵۸۰ میلون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد میزان آب موجود در این سد را مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه سد کوثر آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج استان جنوبی کشور از جمله بخشی از جمعیت شهرستان گچساران را تامین می کند تاکید کرد: این سد زیرساخت قابل اتکایی برای دوران کم بارانی مانند پاییز امسال است.

مصلح خاطرنشان کرد: سد چمشیر که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد هم اکنون ۷۲۳ میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سد چم شیر که پارسال افتتاح شده هم ذخیره خوبی برای ذخیره آب کشاورزی بهره برداران در استان های جنوبی کشور است.

وی در مورد سد کوچک شاه قاسم که با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعب در نزدیکی شهر یاسوج قرار دارد نیز گفت: این سازه آبی هم یک میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره شده است.

سد خاکی شاه قاسم در سال ۷۶ به منظور آبیاری حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف سد، ذخیره آب‌های فصلی و به عنوان یک مکان گردشگری و زیست گاه پرندگانی از جمله حواصیل، مرغابی احداث شد و در پایین دست آن ۸ حلقه چاه تامین آب شرب شهر یاسوج قرار دارد.

مصلح با یادآوری پیش بینی هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد از شهروندان خواست مدیریت مصرف آب را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.