خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ثبت ‌اسناد و املاک لرستان گفت: ۳۹۹ هزار هکتار معادل ۸۱ درصد از مجموع اراضی کشاورزی استان تاکنون حدنگاری ( کاداستر) شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اسناد و املاک لرستان مهدی کاظمی روز پنجشنبه اظهار کرد: عملکرد سه واحد ثبتی سلسله، دلفان و خرم‌آباد در این زمینه زیر حد نصاب کشوری است که این شهرستان ها کمترین میزان تحقق و مابقی واحدهای ثبتی در این‌ رابطه عملکرد حدود ۱۰۰ درصدی داشته‌ اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار از اراضی سلسله مستثنیات و فاقد نقشه ثبتی هستند عنوان کرد: محدوده تعدادی از پلاک‌ها مشخص و در بانک اطلاعاتی حدنگاری نیز ذخیره شده و بقیه پلاک‌ها نیز در دست اقدام است اما علت عدم تحقق تثبیت اراضی در این شهرستان تاخیر در تایید نقشه‌ها توسط سازمان نقشه ‌برداری کشور است.

به گفته کاظمی محدوده پلاک‌ها در این شهرستان مشخص نیست و چهار شرکت مشاور در این رابطه فعال و مشغول جمع‌آوری پرونده‌ها هستند.

مدیرکل ثبت ‌اسناد و املاک لرستان همچنین در خصوص وضعیت دلفان بیان کرد: نقشه ها تهیه شده و بخشی از پلاک‌ها دارای تاییدیه سازمان نقشه ‌برداری کشور هستند اما برخی از آن ها هنوز تایید نشده و بیشترین املاک مجهول مربوط به این شهرستان است.

کاظمی تصریح کرد: همچنین در خصوص خرم‌آباد نیز با توجه ‌به موقعیت مکانی و وجود پادگان‌های نظامی و انتظامی در نقاط مختلف شهر با ممنوعیت و محدودیت کار نقشه برداری مواجه هستیم که تاکنون با استفاده از پهپاد قسمتی از کار انجام شده و سه شرکت مشاور نیز در این زمینه فعال است.