ایلام - ایرنا - قائم مقام بنیاد حیات و سرپرست معاون تجهیزمنابع و توسعه زیرساخت‌های اشتغال کمیته امداد، با اشاره به ایجاد ۲۷۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کشور در سال گذشته، گفت:

به گزارش ایرنا، " هدایت صفری" روز پنجشنبه در دیدار با معاون هماهنگی اقتصادی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد هم دارای تکثر و هم تنوع و گوناگونی است، اظهار کرد: امسال ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی نیروگاه های خورشیدی برای مددجویان کشور ایجاد می شود.

وی افزود: با توجه به برنامه های کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان، مهم ترین برنامه ما در این زمینه اشتغال زایی برای خانواده های مددجوی تحت پوشش این نهاد است.

قائم مقام بنیاد حیات و سرپرست معاون تجهیزمنابع و توسعه زیرساخت‌های اشتغال کمیته امداد، گفت: ایلام سال گذشته با راه اندازی ۵۳۰۰ طرح اشتغالزایی یکی از سه استان برتر کشور و پیشتاز در عرصه اشتغال بوده است.

صفری یادآور شد: سال گذشته‌ در راستای توانمندسازی مددجویان تعداد ۱۰۰ هزار مددجو پس از توانمندسازی از تحت حمایت کمیته امداد خارج شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد از دستگاههای موفق و پرتوان در استان است، گفت: امداد استان هر ساله دستگاه برتر استان در عرصه اشتغال است و ما همواره پشتیبانی کننده این دستگاه هستیم.

" شهریار عباسی" با بیان اینکه ورود به مشاغل نوین از شاخص های خوب کمیته امداد استان است، ادامه داد: با توجه به برنامه استانداری در زمینه راه اندازی شهرک اشتغال آفرینی انرژی‌های تجدیدپذیر آمادگی داریم مددجویان کمیته امداد را در این زمینه سهیم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان نیز اظهار کرد: جایگاه شایسته کمیته امداد استان در عرصه اشتغال مدیون همکاری مجموعه استانداری و همچنین بانکهای استان بوده است و استانداری ایلام با تمام توان پشتیبانی کننده این نهاد بوده است.

ناصر مرادی پویانی با اشاره به اینکه تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی برای مددجویان این نهاد در استان راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌ها در مجموع ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی خانواده‌های مددجو از برنامه‌های مهم این نهاد است، گفت: اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها یکی از مهم ترین ابزارها در زمینه توانمندسازی است که کمیته امداد بصورت جدی این موضوع را دنبال می‌کند.

۶۷هزار نفر و ۲۷ هزار خانوار در ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای ۱۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در ۱۲ استان کشور که دارای بارش خورشیدی مناسب هستند، طی تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و وزارت نیرو اجرا می‌شود.

در این طرح، وزارت نیرو متعهد به خرید برق تولیدی خانوار مددجو از طریق پنل‌های خورشیدی است، وزارت نیرو برای تولید هر کیلو وات برق تولیدی هشت هزار و ۵۰۰ ریال به خانواده‌ها پرداخت می‌کند و تا ۲۰ سال ضمانت خرید برق آنها را عهد