چابهار - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار(جنوب سیستان و بلوچستان) گفت: با تلاش‌های انجام شده در جهت اجرای مصوبه هیات دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با توجه به تکالیف و تأکیدهای انجام شده منجر به توزیع الکترونیکی بیش از ۹۸ درصدی گاز مایع در جنوب استان در ۶ ماهه نخست سالجاری شده است.

سیدکیومرث کمالیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: آیین‌نامه شفاف‌سازی وظایف هر یک از ارکان اجرایی برای ساماندهی نحوه تخصیص و توزیع گاز مایع در بخش‌های مختلف مصرف در نشست هیات وزیران در آبان ماه ۱۴۰۱ تصویب شد.

وی بیان کرد: طبق این آیین نامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مکلف شد تحویل گاز مایع به مصرف‌کننده را تنها با احراز هویت و فعالیت آن و براساس اعلام میزان فعالیت توسط دستگاه متولی، تخصیص و در مبادی مشخص شده توسط آن شرکت تحویل دهد ضمن اینکه تحویل گاز مایع به مصرف‌کنندگان بخش خانگی توسط شرکت توزیع کننده تنها از طریق توزیع الکترونیکی سوخت انجام شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار ادامه داد: پیشرفت ۹۸ درصدی توزیع الکترونیکی گاز مایع با توجه به حجم و پراکندگی فوق‌العاده جمعیت در جنوب استان نیازمند بسیج تمامی امکانات در جهت پیشبرد این چالش بسیار بزرگ بوده که به یاری خداوند متعال و تلاش کارکنان به این مهم دست یافته‌ایم.

وی با تأکید بر اجرای کامل طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در سیستان و بلوچستان، شفاف‌سازی مصرف‌کنندگان و نرخ گاز مایع را از مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: ساماندهی توزیع گاز مایع، بهینه‌سازی مصرف، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و مهمتر از همه، رضایت‌مندی مردم از دیگر مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع است.

کمالیار با اشاره به اینکه جلسات و پیگیری‌های متعددی در زمینه اجرایی شدن کامل این طرح در سیستان و بلوچستان بویژه در جنوب استان انجام و در حال انجام است، گفت: شرکت‌های توزیع کننده در جلسات توجیهی متعدد موظف شدند درصد رشد توزیع الکترونیکی را به تدریج افزایش دهند تا عرضه سوخت به صورت مطلوب و الکترونیکی انجام شود و مردم استان مشکلی در زمینه تأمین گازمایع نداشته باشند ضمن اینکه تخصیص سهمیه به این شرکت‌ها نیز در همین راستا و با همین شیوه در حال حاضر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسات مستمر با مدیران عامل شرکت‌های توزیع کننده، بررسی ماهانه سرک و کسری تأسیسات گاز مایع و بازدیدهای مستمر جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم عزیز جنوب استان در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار قرار دارد.