سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار زرد، گفت: فعالیت سامانه بارشی و کاهش نسبی و محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه تا روز دوشنبه در پیش است.

ایرج مصطفوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی از اواخر وقت پنجشنبه تا اواخر وقت فعالیت سامانه بارشی، در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبار و رعد و برق و احتمال تکرگ، مه آلودگی و کاهش دید، باد شدید و تندبادهای لحظه ای به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی در این استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: مهمترین توصیه‌های هواشناسی در این مدت خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها است.

وی با اشاره به دمای کمینه و بیشینه شهر سمنان به میزان ۱۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد، افزود: مرکز استان پایان هفته کمینه دمای ۱۸ و بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اطلاع از وضعیت هوا نقشی مهم در تصمیم‌گیری برای مسافرت‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود و سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در محور غربی- شرقی کشور از این استان عبور می‌کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منبعی مناسب برای کسب اطلاع از وضعیت هوا در مناطق مختلف استان سمنان است و پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی روزهای هفته به ویژه در مناطق نمونه گردشگری، جاذبه های طبیعی و همچنین محورهای ارتباطی را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

سمنان با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران همجوار و دارای بیش از یکهزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که اطلاع از وضعیت هواشناسی به مسافران در داشتن سفری ایمن و انتخاب «استان هفت اقلیم سمنان» برای مقصد گردشگری کمک می‌کند.

استان سمنان در نوار شمالی دارای مناطق نمونه گردشگری با آب و هوای کوهستانی و معتدل مانند شهمیزراد در شهرستان مهدیشهر و بسطام در شهرستان شاهرود است و از سوی دیگر نقاط بکر کویری در بخش میانی و جنوبی این استان قرار دارد که بخش‌هایی از شهرستان‌های سمنان، سرخه، آرادان، دامغان و گرمسار را شامل می‌شود که هر کدام از این اقلیم‌ها دارای آثار تاریخی و نقاط گردشگری طبیعی است.

هواشناسی استان سمنان برای بسطام و شهمیرزاد کمینه دمای ۱۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

رضوان در شهرستان میامی از جمله مناطقی در استان سمنان محسوب می‌شود که بیش از مناطق دیگر از رحمت الهی برخوردار است و ارتفاعاتش جزو مناطق سردسیر محسوب می‌شود و هواشناسی استان، میانگین کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در برخی ساعت‌ها وزش باد و رشد ابر برای این نقطه پیش‌بینی کرده است.