تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی و انباری در رصد و پایش با استفاده از پابند الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ علی قاسم پور روز شنبه اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه ای متوجه آلارم پابند یکی از این مجرمان و حضور این سارق در بامداد امروز در محله جنت آباد و باتوجه به احتمال حضور این متهم در این ساعت جهت سرقت بلافاصله گشت انتظامی به محل حضور سارق اعزام شد.

وی با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد سرقت از منازل و انباری است، افزود: برای این سارق حرفه ای مدتی قبل توسط پلیس آگاهی تهران پابند الکترونیکی نصب شده و باتوجه به پایش الکترونیکی این مجرم که در لحظه مسیرگراف حرکتی فرد در حال رصد و شناسایی بود که ماموران پلیس به حرکات و ساعت حضور فرد در محل مشکوک شدند.

به گفته سرهنگ قاسمپور، ماموران کلانتری پس از اعزام به محل متهم را در حال خارج شدن از یکی از منازل با یک عدد دوچرخه مسروقه مشاهده و با هوشیاری بالا متهم را زمینگیر و دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکرونیکی دستگیر می شوند غیر از محکومیتی که اجرا شده، به میزان پایش آن ها هم اضافه می شود، ادامه دارد: متهم به ۲۰ فقره سرقت دوچرخه و مشاعات ساختمان اعتراف کرده که در این خصوص پرونده تشکیل شده و شناسایی شکات در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قاسم پور تاکید کرد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد تمام سارقان حرفه ای سابقه دار را پایش و کنترل نموده و در صورت ارتکاب هر گونه جرم بلافاصله در حین ارتکاب دستگیر و با آن ها برخورد خواهد نمود.

کشف ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در جنوب تهران

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز از کشف بیش از هشت هزار قلم مواد غذایی و صنعتی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ مهدی افشاری اضافه کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در ساختمانی در خیابان شهید رجایی تخلیه و دپو شده که کالای خارجی را توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی به اطراف تهران منتقل و توزیع می شود.

وی افزود: در بازرسی از محل مشخص شد کالاها فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته سرهنگ افشاری، تعداد هشت هزار و ۶۵۶ قلم مواد غذایی، ۱۹۰ کیلوگرم برنج هندی، ۲۵۰ عدد تورچ جوشکاری و ۱۸۷ عدد کاور پنل کولر گازی خارجی قاچاق محصول کشور چین و اندونزی بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

تهدیدکنندگان آقای مدیرعامل دستگیر شدند

همچنین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد یک پرونده تهدید و ارعاب گفت: چندی قبل، مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به اداره ۱۶ پلیس آگاهی رفت و گفت که ۲ ماه پیش، یک زن جوان را به‌عنوان منشی استخدام کردم غافل از اینکه او جاسوسی از شرکت رقیب بوده و با نقشه مدیرعامل آن‌ها به اینجا آمده است تا به برنامه‌ها و اهداف شرکت ما دست پیدا کند؛ هنگامی که متوجه این موضوع شدم بلافاصله زن جوان را از شرکت اخراج کردم اما چند ساعت بعد نامزد او که شرور و بدنساز معروف جنوب تهران است، چند پیامک تهدید به قتل برای من ارسال کرد و حالا حس‌ می‌کنم که مدام در خیابان تعقیب می‌شوم.

سردار علی ولی پور گودرزی افزود: پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده، کارآگاهان وارد عمل شدند و با انجام تحقیقات میدانی پی بردند که زن و مرد جوان قصد دارند خیلی زود با اجرای نقشه از پیش طراحی‌شده، انتقام خود را از شاکی بگیرند که همین سرنخ مهم کافی بود متهمان در یک‌قدمی بازداشت قرار بگیرند.

وی گفت: کارآگاهان پلیس در گام بعدی با اقدامات گسترده اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی آنها را در عملیات‌های هم‌زمان دستگیر و برای تحقیقات میدانی به اداره ۱۶ منتقل کردند.

سردار ولی پور گودرزی یادآور شد: متهمان در جریان بازجویی‌های اولیه ابتدا منکر تهدید شاکی بودند اما پس از مواجهه با مدارک موجود به جرم خود اعتراف و عنوان کردند که قصد داشتند از مدیرعامل شرکت انتقام‌گیری کنند اما توسط پلیس دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده به دادسرا منتقل شدند و تحقیقات قضایی همچنان ادامه دارد.