اهواز - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: ۳۴ هزار و ۳۳۴ پرونده خود معرف در ۶ ماه نخست امسال به مرکز مشاوره انتظامی استان ارجاع شده که حدود ۲۱ هزار پرونده معادل ۷۰ درصد از این تعداد به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ صمدکلاگر روز پنجشنبه در نشست خبری در محل معاونت اجتماعی خوزستان ضمن گرامیداشت هفته انتظامی با بیان اینکه امسال شعار هفته ناجا "پلیس هوشمند و شهروند قانون مدار" است، اظهار کرد: پلیس ۲ وظیفه نظم و امنیت و کارهای خدماتی به شهروندان را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه جرایم با پیشرفت تکنولوژی و فنون تغییر کرده است، افزود: در گذشته برخی پرونده ها یک مجرم و یک شاکی داشت ولی اکنون پرونده ها یک مجرم و چند شاکی دارد که مجرم از تعداد زیادی شهروند کلاهبرداری می‌کند، به همین دلیل نیاز است پلیس هوشمندی برای کشف جرایم داشته باشیم.

سرهنگ کلاگر با بیان اینکه عمده خدمات، الکترونیکی شده است، تصریح کرد: درحال حاضر انواع خدمات ازجمله صدور گواهینامه، تعویض پلاک و... از طریق نرم افزار "پلیس من" در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس هوشمند نگاه آینده نگری دارد تا مردم را به خود کنترلی برساند، افزود: ایجاد شهروند قانون مدار با هدف این است که شهروندان خود کنترل شوند، تا قانون را در کنار پلیس رعایت کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به برنامه های هفته فراجا گفت: حضور در نماز جمعه، غبار روبی گلزار شهدا و نیز افزایش ساعت خدمات رسانی پلیس ۱۱۰ از یک هزار و ۴۰۰ ساعت به یک هزارو ۷۰۰ ساعت از برنامه‌های این هفته است.

سرهنگ کلاگر با بیان اینکه در هفته ناجا از مرکز مشاوره و حل اختلاف معاونت اجتماعی استان بهره برداری خواهد شد، اظهارکرد: هدف از راه اندازی این مرکز مشاوره این است که پلیس نباید فقط فعل برخورد داشته باشد بلکه بحث‌های آسیب شناسی و خانواده را در کنار فعالیت روزانه خود تبیین کند.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز مهارت آموزی سربازان وظیفه افزود: در این مرکز سربازان در زمان خدمت آموزشی به درخواست خود می‌توانند در ۹ رشته آموزشی فعالیت و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنند .

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: سربازان وظیفه پس از گذراندن دوره های آموزشی می‌توانند از معرفی نامه وام و پروانه کسب دریافت کنند.