سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: نهاد مقدس کمیته امداد دروازه ای برای کمک به نیازمندان و مستمندان بوده و این نهاد تاکنون عملکرد بسیار خوبی در استان و کشور داشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام طاها توکلی روز پنجشنبه در نشست بصیرتی و فرهنگی جهاد تبیین با موضوع روشنگری در جمع کارکنان کمیته امداد کردستان اظهار کرد: وجه امیتاز ما انسان ها نسبت به بقیه موجودات در تعقل و تفکر و به تعبیری فضایل اولیه انسانی است و براساس قانون مطلوب یعنی کلام الله مجید باید به همنوعان مستمند و مستضعف خود کمک کنیم.

وی افزود: قرآن کریم همه مسلمانان را به خیرخواهی و دلسوزی ترغیب و تشویق می کند و تاکید دارد که امداد و مساعدت براساس خاستگاه الهی در وجود انسان ها و به ویژه مسلمانان باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه نهاد مقدس کمیته امداد یکی از راههای کمک رسانی به محرومان و نیازمندان است، اضافه کرد: کمیته امدادامام خمینی(ره) همزاد با انقلاب است، انقلاب هم مبانی بنیادی دارد که برگرفته از مفاهیم دینی است.

وی ادامه داد: به اعتبار ژرف نگری پیرجماران امام راحل، چنین نهادهایی با هدف و ماموریت کاملا مشخص متناسب با خلاهایی که در دوران رژیم پهلوی ملت انقلابی ایران اسلامی تجربه کرده بود، شکل گرفته است.

حجت الاسلام توکلی اظهار کرد: به برکت نظام و انقلاب و دور اندیشی معمار کبیر انقلاب، کارگزاران لایق کمیته امداد حضرت امام(ره) نه فقط در حوزه دستگیری نیازمندان بلکه در تمام ابعاد و شئون حمایتی و خدمتی امدادی خود را گستراندند و امروز اثرات و برکات آن را در همه ابعاد وشئون تجربه می کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه بعد از انقلاب ما شاهد ۲ وضعیت در دنیا هستیم، افزود: اول عزتی که متوجه اسلام، مستمندان محرومان و مستضعفان عالم شده و وضعیت دوم ذلتی است که به اعتبار انقلاب اسلامی متوجه استکبار جهانی شده است.

وی افزود: استکبار جهانی و سردمداران مکاتب دست پرورده بشری برای دوران معاصر هیچ روزنه و جایگاهی برای مولفه های دینی لحاظ نکردند و حتی پایان تاریخ را تحت عنوان لیبرال دموکراسی یاد می کردند.

حجت الاسلام توکلی گفت: اما نفس انقلاب اسلامی سرآغاز شروعی بنیادین نه فقط برای ملت ما و مسلمانان بلکه همه جنبش های آزادی بخش بشری سراسر دنیا بود، ضمن اینکه یکی از مبانی انقلاب استکبار ستیزی و از طرفی حمایت از مظلومان و مستضعفان در سراسر عالم گیتی است.

وی ادامه داد: یکی از مبانی انقلاب اسلامی ضدیت استکبار و از طرفی رژیم صهیونیستی است و با تمام توان از محرومان و مستضعفان حمایت می کند و هر چه جلوتر می رویم روز به روز بر این عزت و شکوه افزوده می شود و از طرفی هم بشریت ذلت و خواری و انزوای استکبار را تجربه و مشاهده می کند.