بندرعباس - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند شناور و کشف ۲ عدد مشک ماری شکل حامل ۱۸۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آب‌های شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش دریافتی ایرنا، سردار بهادر اسماعیلی روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و مستمر با قاچاقچیان سوخت، مرزبانان پایگاه‌های دریابانی میناب و قشم با هدایت اطلاعاتی و عملیاتی، مطلع شدند مخلان اقتصادی قصد دارند مقادیر بالایی سوخت را به وسیله شناورهای سوختی از سواحل خلیج فارس بارگیری و از مرزهای دریایی کشور خارج کنند.

وی افزود: مرزبانان با استقرار در منطقه های شناسایی شده، حین پایش نوار مرزی و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به چندین فروند شناور حامل سوخت قاچاق که به وسیله مشک های بزرگ ماری شکل حمل می شدند، برخورد کردند.

اسماعیلی با اشاره به توقیف یک فروند شناور در این عملیات ها، تصریح کرد: در بازرسی دقیق مرزبانان از شناور توقیفی، ۲ عدد مشک ماری شکل حاوی بیش از ۱۸۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

وی با اشاره به ارزش ۵۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال این محموله سوخت قاچاق، اظهار داشت: پنج‌ نفر متهم در این عملیات‌ها دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.