دماوند- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از صدور دستور قضایی و توقیف خودروهای تخلیه کننده غیرمجاز فاضلاب در شهر رودهن این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، نقی میرزاکریمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی انتشار تصاویری مستند در فضای مجازی و رسانه‌ها از تخلیه فاضلاب انسانی توسط ۳ راننده متخلف خودروهای تخلیه چاه در شهر رودهن موضوع در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی افزود: با اعلام جرم صورت گرفته و به اتهام آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی، ریاست دادگاه بخش رودهن دستور توقیف خودروهای متخلفین و رسیدگی به پرونده را صادر نمودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ادامه داد: سال گذشته نیز موارد مشابه‌ای داشتیم که برخورد های قضایی صورت گرفته و در یکی از موارد برای راننده متخلف مجازات یک سال حبس تعزیری صادر و در دادگاه تجدید نظر استان تهران هم تایید و قطعی شده است.

وی در پایان ضمن اعلام اینکه فضای مجازی و رسانه‌ها را رصد و گزارشات مردمی را پیگیری می‌کنیم افزود: از مردم خواستاریم تخلفات زیست محیطی را به سامانه پیامکی ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان دماوند در استان تهران واقع شده است که این شهرستان به ۲ بخش به نام‌های بخش مرکزی و بخش رودهن به مرکزیت شهر دماوند تقسیم می‌ شود.