سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از امدادرسانی نیروهای عملیاتی امداد و نجات استان به بیش از ۸۵۰ حادثه دیده در طرح امداد تابستانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، پیام جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح از اول تیر تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری اجرا شد و نیروهای عملیاتی هلال احمر کردستان در ۱۳۷ عملیات شرکت داشتند.

وی افزود: در حوادث ذکر شده، به بیش از ۷۷۰ نفر مصدوم امدادرسانی شد که با اعلام حوادث به مرکز Eoc نیروهای عملیاتی با تجهیزات امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در طرح تابستانه، ۳۰۴ تیم عملیاتی در عملیات ها فعالیت داشته و توسط تیم های امدادی، ۸۸ نفر مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۴۹۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و همچنین ۵۱ نفر مصدوم توسط نجاتگران رها سازی شدند.

جلالی ادامه داد: در ایام تابستان در مناسبت‌های مختلف توسط امدادگران و نجاتگران ۹۶ مورد تست قند خون و ۶۴۴ نفر تست فشار خون انجام و ۱۴۴ ناوگان ترابری از جمله آمبولانس، موتور آمبولانس، خودرونجات برای امدادرسانی به هموطنان، به صحنه حوادث اعزام شد.

وی با اشاره به آغاز فصل پاییز و شروع بارندگی، افزود: در شرایط بارش باران نیز لازم است که مردم از حضور در مجاورت رودها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: امدادگران در سطح استان‌ شبانه روزی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به یاری مردم و آسیب دیدگان بشتابند و در صورت بروز هرگونه مخاطره با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.