اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیران پاکستان و مالزی با تاکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوزات آن علیه لبنان، برقراری فوری آتش‌بس را در این مناطق خواستار شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، شهباز شریف طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با انور ابراهیم همتای مالزیایی خود در اسلام‌آباد گفت: قلب همه ما از مشاهده اوضاع اسفناک در فلسطین و نسل کشی مردم بی دفاع در غزه اندوهگین است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که تاریخ هرگز نسل کشی فلسطینیان را فراموش نمی کند و این وضعیت به شدت برای ما موجب نگرانی است.

وی بر تداوم رایزنی و تعامل پاکستان و مالزی برای کمک به فلسطینیان تاکید و بر لزوم برقراری فوری آتش بس در غزه و توقف تجاوزات به لبنان تاکید کرد.

نخست وزیر مالزی نیز با سرزنش مواضع دوگانه برخی کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال فلسطین و وضعیت لبنان گفت: جهان نظاره گر نسل کشی مردم در غزه، کرانه باختری و لبنان است.

ابراهیم بر لزوم استقرار صلح و ثبات در منطقه به ویژه برقراری فوری آتش بس در غزه و لبنان تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی مالزی از وضعیت کشمیر، حل و فصل صلح آمیز این مناقشه را براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار شد.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای این باریکه از ابتدای آغاز جنگ علیه این منطقه توسط رژیم صهیونیستی به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر خبر داد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های این باریکه به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از گذشت نزدیک به یک سال، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.