به گزارش سیاست خارجی ایرنا، علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) به عمان سفر کرده است در سومین اجلاس وزرای آموزش و پرورش عضو آیسسکو به ایراد سخن پرداخت. وی با اشاره به وضعیت تلخ دانشآموزان مسلمان در غزه و لبنان در زیر بمبارانهای وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید داشت: امروز هزاران کودک، جان خود را از دست داده و اکثر مدارس غزه تخریب شدهاند و بیش از ۶۰۰ هزار دانشآموز فلسطینی، مدرسهای ندارند و متاسفانه رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت علیه بشریت و نسلکشی بی رحمانه خود ادامه داده و علاوه بر شهادت بیش از ۴۱۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۷۰۰۰ کودک و حدود ۲۰۰۰ لبنانی، صدها هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان را به آوارگی کشانده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق عدالت آموزشی و دریافت برابر فرصت های تربیتی علیرغم تمامی تحریمهای ظالمانه غربی، تاکید داشت :"جمهوری اسلامی ایران با هدف تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، سند پرافتخار تحول بنیادین آموزش و پرورش را که حاصل اندیشههای برجسته دانشمندان، پژوهشگران و کارشناسان نظام تعلیم و تربیت و مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، به تصویب رسانده و در مسیر تحقق آن گام برمی دارد.
همچنین، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش کشورمان در دیدار با «مدیحه بنت احمد الشیبانیه»، وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان، ضمن ابراز خرسندی از سفر به عمان و تشکر از میزبانی شایسته این کشور، از همکاری دولت عمان و وزارت تعلیم و تربیت این کشور با مدرسه ایرانی و ایرانیان مقیم تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین از مواضع سیاسی دولت عمان نسبت به تحولات غزه و لبنان تقدیر کرده، بر ضرورت درج محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس تاکید کرد.
وزیر آموزش و پروش کشورمان همچنین طرح پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک کمک کشورهای اسلامی به دانش آموزان غزه و لبنان را مطرح و بر ضرورت پیگیری موضوع از سوی آیسسکو تاکید کرد.
در این دیدار وزیر تعلیم و تربیت عمان ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با هیات ایرانی، حضور دانش آموزان ایرانی در عمان را فرصتی جهت تعمیق روابط دو کشور و زمینه ای جهت نزدیکی دیدگاههای دو کشور در زمینه های مختلف دانسته، آمادگی خود را جهت همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش کشورمان ابراز داشت.